Na een lange reis aangekomen in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu Na een lange reis aangekomen in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu

Na een lange reis aangekomen in Auckland

Door: mandyvandenheuvel

Blijf op de hoogte en volg Mandy

05 December 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zo hier mijn eerste update. Vanmiddag ben ik om 2.15 uur, Nieuw Zeelandse tijd, geland in Auckland, na een reis van bijna 31,5 uur. Vanaf het vliegveld ben ik samen met een stelletje uit Ierland, waar ik tijdens de laatste vlucht naast heb gezeten, met de Airbus naar Auckland gegaan (40 min). Zij zitten de komende twee dagen in een hotel niet ver van mijn hostel vandaan en reizen de komende maand met zijn tweeen met een huurauto door Nieuw Zeeland. We hebben elkaars telefoonnummers uitgewisseld zodat ik misschien de eerste paar dagen bij hun kan aansluiten en samen met hun vanaf Auckland verder naar het Noorden reis.

Natuurlijk moet er bij mij altijd wel iets gebeuren zodat de reis niet helemaal soepel is gegaan en stond ik zonder retourticket van Nieuw Zeeland op het vliegveld in Sydney, waardoor ik verplicht een ticket van 404 Australische Dollar (238 euro) van Christchurch naar Sydney heb geboekt omdat ik anders niet toegelaten zou worden in Nieuw Zeeland en dus niet met de vlucht mee mocht. Een retourticket vanaf Australie was dus blijkbaar niet voldoende, omdat dat een ander land is :S. De datum voor de ticket kan eventueel nog kosteloos omgezet worden, maar het ziet er naar uit dat ik 23 januari naar Australie vlieg.

Ook tijdens de tussenlanding in Bangkok kreeg ik het even warm toen een medewerker van het vliegveld ons aansprak dat we onze vlucht naar Sydney hadden gemist. Ik was op het vliegveld met een meisje uit Schotland aan de praat geraakt, met wie ik vervolgens de tussentijd op het vliegveld heb doorgebracht. Gelukkig bleek het een vergissing te zijn en ging het om een andere vlucht naar Sydney. We konden onze vlucht ook helemaal niet gemist hebben want we waren ruim een uur vantevoren al bij de gate. Maarja dat was toch ff schrikken!

Verder heb ik me tijdens de vliegreis niet verveeld en is het me 100 procent meegevallen. Heb tussendoor gelukkig ook wel een paar uur kunnen slapen. Verder heb ik wat gekletst met een 58-jarige man uit Zwitserland die tijdens de vlucht vanaf Londen naar Sydney naast mij in het vliegtuig zat. We hadden samen 3 stoelen en ik had er 2 ingepikt ;).

Ik heb al wel gemerkt dat het contact maken erg gemakkelijk gaat. Toen ik bij het hostel aankwam raakte ik weer in gesprek met een jongen uit Duitsland en vervolgens met een meisje uit Japan, die beiden ook net aankwamen. Daarna heb ik mijn spullen maar mijn kamer gaan gebracht en heb ik eerst ff lekker gedoucht. Vanavond ga ik denk ik niet zoveel meer doen en op tijd slapen.

Ik blijf nu de komende twee nachten in dit hostel en daarna moet ik nog even kijken wat ik ga doen. Het plan is om in ieder geval eerst verder richting het Noorden te gaan. Hoe en met wie ik dat ga doen is nog ff de vraag.

Ohja en ik heb hier een SIM-kaart gekocht, dus die ga ik de komende 2 maanden in Nieuw Zeeland gebruiken in plaats van mijn eigen SIM-kaart.

Tot zover mijn eerste update. Tot de volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 51328

Voorgaande reizen:

30 September 2017 - 03 Januari 2018

Australië, Thailand, Laos & Cambodja

23 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis door West Amerika

06 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Kenia, Tanzania & Zanzibar

19 April 2013 - 03 Juni 2013

Indonesie

27 November 2011 - 29 Februari 2012

Nieuw Zeeland & Australië

Landen bezocht: