Mijn eerste week in Northland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Northland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Northland

Door: mandyvandenheuvel

Blijf op de hoogte en volg Mandy

05 December 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Heey allemaal,

Al bijna weer een week verder en al heel wat meegemaakt.

Na twee dagen in Auckland ben ik samen met Jaime en Helen, een stelletje uit Ierland waar ik vanaf Sydney naar Auckland in het vliegtuig naast zat, en Chris, een Duitse jongen, verder gereisd naar Northland. Dat is het gedeelte van het Noordereiland ten Noorden van Auckland. Helen en Jaime hadden een auto gehuurd en Chris en ik zijn bij hun ingestapt.

Als eerste stop zijn we naar Whangarei gegaan, waar we in een super leuk hostel op een boerderij hebben geslapen, 4 km buiten het centrum van Whangarei. Nou ja ik weet niet of een km in Nieuw Zeeland dezelfde afstand moet hebben als in Nederland, maar het centrum was echt wel verder dan 4 km. Gelukkig dat we dat stuk niet hoefden te lopen met onze backpack en derest van de bagage.
Nadat we onze bagage hadden gedropt zijn we naar de Abbey Caves gegaan, die achter de boerderij lagen. We hebben een leuke route gelopen langs weilanden, een rockforrest met op de route drie grotten met glowworms. De glowworms zijn hele dunne bruine wormen met aan het uiteinde een lichtgevend groen puntje. Met de glowworms in de grotten leek het net alsof je onder een sterrenhemel liep. Erg gaaf om te zien. En ja ja mijn teva's zijn al van pas gekomen in de grotten, want het was erg nat in de grotten waardoor je op sommige plekken tot aan je navel en zelf een keer tot aan je borst in het water stond.
Die avond zijn we met zijn vieren nog wat gaan eten in het centrum van Whangarei en de volgende dag zijn we in de ochtend voor een hike naar de Whangerei Falls gegaan. Een beetje jammer dat het alleen heel de ochtend geregend heeft, mijn broek was echt zeiknat. Gelukkig was het 's middags wel weer erg mooi weer toen we vanaf Whangarei via een route langs de Oostkust richting Paihia zijn gereden. Onderweg zijn we gestopt bij twee hele mooie verlaten stranden, Ocean Beach en Matapouri Beach, waar ik samen met Jaime onze eerste duik heb genomen. Dat was echt genieten! Verder heb ik met Chris bij Whangarei Heads de Mt Mania beklommen (419 m), waar we een heel mooi uitzicht hadden over de baai. Heel de dag hebben we verder lekker weer gehad en 's avonds zijn we rond 19.00 uur aangekomen in Paihia, in the Bay of Islands.

In Paihia hebben we een zeiltocht gedaan door de Bay of Islands. Tijdens de zeiltocht zijn we bij een verlaten strandje gestopt voor een lunch en om te zwemmen, kayakken en snorkellen. Tijdens de zeiltocht heb ik weer leuke nieuwe contacten gemaakt met o.a. een meisje uit Duitsland, Inken, die op dit moment ook rondreist door Nieuw Zeeland en een meisje die in Auckland woont, Ali. Misschien dat ik hen later weer ga ontmoeten om samen dingen te ondernemen. Lijkt me erg leuk!

Gisteren zijn we via Paihia doorgereden om naar Cape Reinga te gaan, een punt in het uiterste Noorden van Nieuw Zeeland, waar de Tasmanie zee en de Grote Oceaan bij elkaar komen. Helaas is het ons niet gelukt om daarheen te gaan, omdat de weg net voor Cape Reinga overstroomd was. Onderweg is er ook nog iemand achterop de auto gereden, waardoor Helen en Jaime de auto vandaag moesten omruilen. Gelukkig heeft niemand er iets aan overgehouden.
Eigenlijk wilde ik langer in Paihia blijven om ook met dolfijnen te zwemmen, maar omdat het weer erg slecht was en er veel regen was, heb ik er toch maar voor gekozen om met derest verder te gaan naar het Noorden. Bijna heel de dag heeft het geregend, maar aan het einde van de middag begon het op te klaren en zijn we naar Matoui Forrest gegaan voor een hike door het bos met reusachtige Kauri bomen. Sommige bomen in het bos zijn 2000 jaar oud en de grootste boom is 51,2 m hoog en je hebt 8 armen nodig om hem te omhelzen.
Ik was blij dat het uiteindelijk nog opgeklaard was en dat we eindelijk uit de auto konden. Al met al was het toch een mooie dag, waar we door heel mooi, voornamelijk groen, landschap zijn gereden. s' Avonds zijn we gestopt in een klein plaatsje aan de Westkust om te overnachten. Verder was daar ook echt helemaal niks te doen.

Na onze overnachting in zijn we vanmorgen teruggereden naar Auckland waar Helen en Jaime hun auto moesten omruilen om het vliegveld. Helen en Jaime gaan nu samen verder naar Hammelton en Chris en ik zijn samen met de bus terug naar Auckland gegaan voor hopelijk 1 overnachting voordat de reis verder gaat naar Coromandel.

Ik heb net een rondreis geboekt bij Stray, een jongerenorganisatie die buspassen verkoopt voor rondreizen in Nieuw Zeeland. De komende twee weken ga ik het gedeelte van het Noordereiland afreizen onder Auckland. Morgen vertrek ik vanuit Auckland naar Coromandel waar mijn eerste stop zal zijn.

Er is net trouwens iets fout gegaan met mijn eerdere reisverslag... Ik denk dat ik die per ongeluk gewist heb :S. Oeps! Naja tot het volgende verslag dan maar weer.

  • 05 December 2011 - 06:36

    Romy:

    Hey lieverd, zooooo wat een week zeg! Goed om te horen dat je het naar je zin hebt. En al zoveel gedaan! Zo te lezen, is het een goede keuze geweest om een paar maandjes weg te gaan ;-)
    Leuk om je nieuwe avontuur weet te lezen, op naar de volgende!

    X Romy

  • 05 December 2011 - 06:45

    Anke Vermeulen:

    troost je vorige verslag staar er nog op alleen de reacties zijn weg.
    ik hang weer aan je lippen met je grote avontuur.
    klinkt gezelliger dan hier in wolluk.
    daar stap ik in mijn auto rij ook door de regen en ga naar mijn werk............stuk saaier dus.
    ook wel lekker om 2 wk een rondreis te boeken hoef je zelf niet te puzzelen welke kant je nou op moet en ontmoet weer mensjes waar je daarna misschien weer mee verder trekt. gezellie van dun dam aaf hihihi.nou ik wens je heel veel plezier met wat minder regen en kijk weer uit naar je vlg verslag knuf op je snuf van oude vrouw uit wolluk houdoe o,ja en de groeten van kees

  • 05 December 2011 - 08:05

    Jessica Romein:

    Wat een ontzettend stoere reis.. Leuk verhaal! Genier er van meid! En ik wacht met smart op je nieuwe verhaal! X

  • 05 December 2011 - 08:26

    Sofie:

    Hi wereldreiziger!
    Jij maakt toch heel wat mee op 'n dag he, spannend ook wel, dat je niet weet wat de dag je brengt:) echt leuk dat je veel met anderen kunt ondernemen en steeds weer nieuwe mensen ontmoet! Je planning voor deze week klinkt ook weer goed, dus ben benieuwd voor je! Heel veel plezier iig! Geniet ervan en ben ook benieuwd naar je foto's! Dikke kus xx

  • 05 December 2011 - 12:55

    Jill:

    Hi schat! Wauw... Cool zeg.. Ben heel benieuwd naar fotos!! Niet vergeten een x te uploaden he;-)

    Veel plezier nog, denk aan je!!!

    Kus

  • 05 December 2011 - 15:17

    Silvy:

    Wooowww, dat klinkt echt vet! Kei leuk om het zo allemaal te lezen!!
    Lekker genieten daar!!
    Kus!!!

  • 05 December 2011 - 15:39

    Patrick:

    Kei leuk dat je allemaal zoveel mensen leert kennen die met je mee reizen! Je avontuur maakt me wel een klein beetje jaloers! Ik zit in spanning te wachten op de foto's! Hier mis je niet veel... alleen sinterklaas ;) Veel plezier X

  • 05 December 2011 - 16:33

    Mam:

    ik ben blij te lezen dat je het zo naar je zin hebt. die jongerenreis lijkt me ook leuk, geniet ervan
    pa en ma

  • 05 December 2011 - 17:30

    Chantal Antoine Nina:

    Hey meid,

    Klinkt allemaal erg leuk en spannend en fijn om te weten dat je met meerdere mensen reist. Geniet ervan
    Dikke kussen van ons 3e

    En ook van ons pa en ma

    xxx Chantal

  • 05 December 2011 - 17:48

    Carla:

    Hallo Mandy.Leuk om je verhalen te lezen.Ook wel fijn en geruststellend voor pa en ma dat je daar al zoveel vrienden hebt gemaakt en dat ze weten dat je niet alles in je eentje hoeft te doen.Mandy ik blijf je de komende tijd volgen en je verhalen lezen.Groetjes Carla

  • 05 December 2011 - 18:41

    Marcel:

    Hee kanjer, super is het daar he. Wij hadden ook veel regen op het Noorder eiland. NZ wordt nu alleen maar mooier. Geniet ervan, dikke X Marcel

  • 05 December 2011 - 18:45

    Marcel:

    jaloers, jaloers en nog eens jaloers. Als ik dit allemaal weer lees dan komen alle herinneringen weer boven. leuk om zo met mensen van verschillende nationaliteiten te reizen. Geniet er van en ik blijf je volgen...

  • 05 December 2011 - 18:59

    Monique:

    Ha meid!! Wat heb je al veel gedaan en gezien! Kom maar op met die foto's!! xx pim en mo

  • 06 December 2011 - 11:52

    Halo Hier Is Oma :

    wat fijn dat je al heel wat mensen hebt ontmoet waar je al mee op getrokken hebt voor ons ook een geruststelling dat je niet alleen rond zwerft heb gisteren vis gegeten mis je dat nog niet ha ha ha tel de dagen af dat je weer terug bent maar wens je alle plezier van de wereld toe veel lief en wees voorzichtig veel liefs

    oma

  • 06 December 2011 - 11:52

    Halo Hier Is Oma :

    wat fijn dat je al heel wat mensen hebt ontmoet waar je al mee op getrokken hebt voor ons ook een geruststelling dat je niet alleen rond zwerft heb gisteren vis gegeten mis je dat nog niet ha ha ha tel de dagen af dat je weer terug bent maar wens je alle plezier van de wereld toe veel lief en wees voorzichtig veel liefs

    oma

  • 06 December 2011 - 11:59

    Oma:

    drukte twee keer op versturen vandaar twee keer het zelfde bericht doei

  • 07 December 2011 - 18:10

    M&M:

    Hi Man, Nou je hebt een beetje hetzelfde weer als wij hadden, maar daarom is het zo groen in NZ ;-))
    Coromandel, zijn we ook geweest, daarna zeker naar hotbeach, denk om de eb en vloed..... in ieder geval klinkt het allemaal goed en gezellig!! Leuk dat je zo makkelijk aansluit bij mensen maar eigenlijk twijfelde ik daar niet aan.
    Geniet en blijf ons voeden met mooie verhalen!

    xx Marce en Miche

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 51348

Voorgaande reizen:

30 September 2017 - 03 Januari 2018

Australië, Thailand, Laos & Cambodja

23 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis door West Amerika

06 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Kenia, Tanzania & Zanzibar

19 April 2013 - 03 Juni 2013

Indonesie

27 November 2011 - 29 Februari 2012

Nieuw Zeeland & Australië

Landen bezocht: