De eerste dagen met Stray - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu De eerste dagen met Stray - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu

De eerste dagen met Stray

Door: mandyvandenheuvel

Blijf op de hoogte en volg Mandy

10 December 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Afgelopen dinsdag ben ik in Auckland op de Straybus gestapt richting Hahei, waar we 's middags naar de Cathedral Cove zijn geweest. In de bus heb ik onder andere Vivian leren kennen, een meisje uit Nederland. Ze komt uit Voorburg.
Voordat we van het hostel naar de Cathedral Cove liepen had ik voor de zekerheid ook mijn hoofdlampje ingepakt, tot de verbazing van Vivian. Ik dacht namelijk dat we naar een 'cave' gingen in plaats van naar een 'cove'. Haha echt weer iets voor mij natuuurlijk. De Cathedral Cove was gewoon een rots met een onderdoorgang aan de rand van een hele mooie baai. Uiteindelijk had ik dus alleen mijn bikini, zonnebrand en mijn badhanddoek nodig. Het strand was echt heel mooi daar en de zee was heerlijk.

's Avonds hebben we eerst met de groep samen gebarbequed en daarna zijn we naar Hot Water Beach geweest. Dat was 10 minuten rijden vanaf ons hostel. Bij Hot Water Beach is in het midden van het strand een plekje waar je wanneer het eb is, 's ochtends en rond een bepaalde tijd en 's avonds, in het zand een kuil kunt graven waaruit warm water naar boven komt. Echt heel bizar. Wanneer je op die plaats je voeten in het zand stak voelde dat gewoon lekker warm. Tijdens het graven werd het soms zo warm onder je voeten dat het gewoon te heet was. Leuk om een keer mee te maken. Alleen begon het ineens kei hard te regenen toen we aan het graven waren en toen we uiteindelijk klaar waren met graven en in het gat wilden gaan zitten kwam er een kei grote golf aan die onze dam wegspoelde. Iedereen kon er wel om lachen.

De volgende dag zijn we verder gegaan naar Raglan, een surfplaatsje aan de Westkust van het Noordereiland, waar ik mijn eerste surfles heb gehad. Dat was echt zo leuk! Na eerst droog oefenen in een schuur/loods bij het hostel zijn we naar het strand gereden voor het echte werk. Gehesen in een wetsuit en met een surfboard in mijn hand waagde ik een poging terwijl de instructeur hielp het board vast te houden totdat ik erop lag en de eerstvolgende golf kwam. Daar ging ik. De eerste keer lukte het me meteen op rechtop te gaan staan en een stukje op de golven te surfen. Helaas ging het niet elke keer even goed. Het tegen de golven inlopen met je surfboard was wel zwaar elke keer, pff. Maar het was echt super! Ik heb foto's als bewijs :). Ik zal kijken of ik straks of anders later wat foto's kan plaatsen.
Het hostel waar we in Raglan in zaten was super relaxed, even buiten het centrum, boven op een berg, midden in de natuur en met een sauna. Vooral die sauna was ook erg relaxed na het surfen.

Ondertussen hadden we een leuk groepje waar we mee omgingen met een jongen en een meisje uit Amerika, Skyler en Keely, en een jongen uit Manchester, Anton. Vivian en ik hadden het goed geregeld, want toen wij in de sauna zaten hebben Skyler en Anton voor ons gekookt. Haha niet verkeerd he! ;)

Vervolgens zijn we vanaf Raglan doorgereden naar Waitomo waar Vivian en ik van de bus af zijn gestapt en een paar dagen zijn gebleven om de 7 uur durende Lost World epic te doen in de Waitomo cave, een 100 meter abseil into the lost world met vervolgens een adventure door de cave, waar we door water over rotsen en langs watervallen hebben geklommen en glowworms hebben gezien. Dat was echt zo gaaf! Dit was een van de dingen waarvoor ik naar Nieuw Zeeland ben gekomen. Helemaal te gek! Ik ben er nu trouwens ook achter dat glowworms eigenlijk geen wormen zijn, maar larven die 9 maanden licht geven, vervolgens 2 weken een cocon vormen en dan 2 dagen kunnen vliegen en eitjes leggen voordat ze dood gaan. Hoe meer honger ze hebben, hoe meer ze licht geven. Echt geweldig. Als er veel glowworms zitten, lijkt het net een sterrenhemel waar je onderdoor loopt.
Na het avontuur in de Waitomo Cave hebben we een heerlijke bbq gehad op de boerderij waar we 's ochtends waren gestart.

Vandaag stappen Vivian en ik weer op de bus en gaan we naar Maketu, waar we naar een Maori ontmoetingshuis gaan om de haka (Maori-dans) leren en een traditioneel dinner voorgeschoteld krijgen.

Vivian en ik hebben een beetje dezelfde plannen en vinden dezelfde dingen leuk. We hebben daarom besloten om samen verder te reizen. Heel toevallig hebben we ook nog ongeveer dezelfde reistijd, dus dat komt mooi uit.

  • 09 December 2011 - 23:40

    Lindsay :

    Hey mand echt super gaaf je verhalen! volgende week stuur ik je wel weer een mail. En nu ben je op msn maar je zegt niks... hmm te druk zeker? ook erg interessant over je larven:P heb ik toch nog iets geleerd voordat ik naar bed ga. nu ben ik benieuwd naar die lichtgevende garnalen dus laat maar eens een foto zien.

    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 09 December 2011 - 23:45

    Mam:

    je hebt weer een leuke week achter de rug. en hebt al heel wat gedaan.
    surfen was vast heel leuk,je zou het eens een keer niet kunnen!
    maarja dat zijn we wel gewent.
    tot de volgende x
    xxxxx pa en ma

  • 10 December 2011 - 07:33

    Jill:

    Schat!! Wooh echt super super vet.. Echt tof dat je zo geniet.. Zucht.. Haha! Geniet ervan mand! Hier staat de tijd toch gewoon stil! ;-) x

  • 10 December 2011 - 09:27

    Anke Vermeulen:

    hahahaha......nou weet ik waarom ik zo vaak zit te glimmen...........dat is van de honger.[hoe meer honger hoe meer licht toch]
    leuk verslag weer columbus! geniet ervan .
    en hopelijk kom je die anton en skyler meer tegen makkelijk van die huisknechten vlg keer laat je ze maar eens strijken.
    in wolluk niet veel bijzonders t weer gaat ook wel beetje koud.
    mandy t gaat je goed tot de vlg x maar weer anke xx

  • 10 December 2011 - 11:45

    Oma:

    wat een verhaal dat komt wel goed met jou daar heb het weer goedvoor elkaar om voor je te laten koken fijn dat je iemand ontmoet hebt die de zelfde intressen heeft als jij maar wees verder voorzichtig met je verdere capriolen groetjes oma.

  • 10 December 2011 - 12:42

    Harrie, 6-uursclub:

    Hey spetter, je bent flink bezig als wij de verslagen zo lezen. Je zult je daar wel grandioos amuseren, maar pas je er wel voor op dat je niet overver-moeid raakt. Jij daar lekker gloeiende glimwormen onderzoeken en surfen, terwijl wij hier flink aan de gang zijn met de jou bekende "smurfen", maar straks ook weer zitten aan de Gluhwein. We zijn benieuwd naar de volgende avonturen die je vast weer gaat beleven.

  • 10 December 2011 - 12:53

    Maudi:

    Hey Mandy!

    Wat een verhalen weer zeg! Echt super om te lezen! Klinkt echt super gezellig zo met de groep en fijn dat je nu samen met Vivian kan reizen! Ga maar lekker Maori dansen haha!
    Enjoy!!

    xx

  • 10 December 2011 - 18:02

    Sil En Vince:

    Wow... meer kunnen we er niet van zeggen, haha!!
    Xxx

  • 11 December 2011 - 08:54

    Sofie:

    Ha lieverd! Wow, te-gek! Echt ongelooflijk wat jij elke keer weer meemaakt! En fijn dat het zo gezellig is met iedereen! Blijf lekker genieten en indd die dingen doen waarvoor je bent gegaan!! Kusssssxx

  • 11 December 2011 - 17:46

    Romy:

    Weer een topverhaaltje!! Geniet er nog van mand!! xxxxx

  • 12 December 2011 - 08:58

    Natascha:

    Hey meis,

    Super gaaf allemaal. Ben jaloers op je hoor. En dat je het allemaal zo maar even doet. Te gek gewoon.

    Vind het super om al je verhalen te lezen. Zo ben ik er toch een klein beetje bij :).

    Geniet ervan en ik hoor het wel weer.

    Dikke kus Natas

  • 12 December 2011 - 19:06

    Gerdjan En Lian:

    super gaaf wat je in een korte tijd allemaal mee maakt .wel fijn dat je nu met zn tweeen reist is toch gezelliger he fijn dat je de zelfde intresse hebt geniet ervan want volgens mij is het een prachtig land wij zullen wel werken in ons koude kikkerlandje haha verschil moet er zijn we blijven je volgen gr van de kuijsjes

  • 12 December 2011 - 20:01

    Steffie:

    heej mandy

    wat een verhalen zeg, je maakt in ieder geval heel veel leuke dingen mee!fijn dat je leuke mensen hebt ontmoet das wel gezelliger he!!
    jij ook al leren surfen!super joh, nou geniet er nog lekker van!Have fun en wel uitkijken he!!kus steffie en de groetjes van jp

  • 14 December 2011 - 08:53

    Maaike:

    Mandy!

    Wat leuk om je verhalen te lezen!
    Eerlijk gezegd ben ik wel een beetje jaloers! Hier waait en regent het zoo hard en jij staat daar heerlijk met je voetjes in het warme zand!

    Heeeeel veel plezier nog en geniet van al het mooi's!

    Liefs,
    Maaike

  • 14 December 2011 - 19:14

    Tante Carla:

    Leuk verslagje weer.Soms denk ik wel eens dat ik te vroeg geboren ben .Geniet ze mandy.Ik blijf je stalken.x

  • 15 December 2011 - 09:01

    Danny:

    Hey Mandy,

    Wat leuk om je verslag zo te lezen! Zet er maar een snel een paar foto's op:) Ook leuk dat je iemand hebt met dezelfde interesses! Geniet er lekker van!! Brr zet nu even de verwarming hoger, zoveel storm en koud;) Achjoh scheelt maar een graad of 25...zucht;)

    xxx Danny

  • 15 December 2011 - 22:05

    Neef Raymond:

    Als ik zo die verhalen lees zit jij daar niet verkeerd. lekker man. Geniet ervan en ik weet zeker dat ik de eerste ben die jou alvast het volgende ga wensen: Merry Xmas and a happy New Year. May all your wishes come true.
    Enjoy en tot 10 maart 20.30 uur dan.....Bij RKC aan de pilskes...
    Groetjes Raymond, Kristel, Sjoerd

  • 16 December 2011 - 10:07

    Newly Weds:

    Ha Lieve Mandy, wat een verhalen, super!!Fijn om te horen dat het zo goed gaat met je en je zo geniet! Leuk ook van al je contacten. Geniet er nog van meid en wij willen heeeel graag foto's zien :) Dikke kus Ed en Nienke

  • 17 December 2011 - 08:28

    Marloes:

    Wow!!! Je hebt het goed naar je zin zo te lezen! Echt super veel gave dingen gedaan, ben jaloers!!!!! ben zoooo benieuwd naar alle foto's die je maakt, hoop er snel een paar van te kunnen zien! Super veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag!
    xxxxx

  • 17 December 2011 - 20:58

    Tante Leny:

    Hoi Mandy,

    Zo te lezen heb je je draai al snel gevonden want in de korte tijd dat je daar bent heb je al aardig wat ondernomen. Overigens sta ik daar niet van te kijken want jij bent wel een ondernemend type.
    Mandy alvast prettige kerstdagen en een knallende jaarwisseling.
    Geniet ervan.

    Groet xx
    Tante Leny

  • 20 December 2011 - 11:06

    Nick:

    Ha Mandy! Zo te zien gaat het goed daar en heb je het naar je zien. Ook leuk om te zien dat je veel doet daar en er van geniet! Ben benieuwd naar de volgende verhalen! Heb je frodo nog gezien ergens?

    Xxxxx nick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 2324
Totaal aantal bezoekers 51307

Voorgaande reizen:

30 September 2017 - 03 Januari 2018

Australië, Thailand, Laos & Cambodja

23 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis door West Amerika

06 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Kenia, Tanzania & Zanzibar

19 April 2013 - 03 Juni 2013

Indonesie

27 November 2011 - 29 Februari 2012

Nieuw Zeeland & Australië

Landen bezocht: