Wat natte dagen verder... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu Wat natte dagen verder... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu

Wat natte dagen verder...

Door: mandyvandenheuvel

Blijf op de hoogte en volg Mandy

21 December 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zo ik heb weer even tijd gevonden om ff wat op mijn blog te zetten.

Waar waren we gebleven...
Na ons waanzinnig avontuur in de Waitomo caves zijn we verder gereisd naar Makatu, voor een culturele avond en overnachting in een Maori Meetinghouse. Na een hangi buffet (een echte Maori maaltijd, gestoomd in een uitgegraven gat in de grond) woonde we een Maori concert bij en leerden we de Hongi (de Maori begroeting, door met de neuzen en voorhoofden tegen elkaar te drukken). Na het begroeten van de aanwezige Maori mensen, moesten we heel de Straygroep begroeten door middel van de hongi, dat was natuurlijk hilarisch. Vervolgens werden de mannen apart genomen om de Haka te leren, een traditionele (oorlogs)dans, die onder andere gebruikt werd om vijanden af te schrikken. De vrouwen leerden de Poi dans, een dans waarmee je met een bal aan een touwtje op en neer zwaait en tussendoor de bal steeds moest opvangen met je andere hand. Dat opvangen lukte nou niet zo goed, omdat die bal steeds terugketste op je hand. Haha we hebben in ieder geval wel lol gehad met zn alle.

Na Makatu zijn we doorgereden naar Rotorua, waar de geur van rotte eieren je in de bus al tegemoet kwam. Gadver wat stinkt dat zeg! Rotorua is voornamelijk vulkanisch gebied waar je verschillende geothermische parken hebt met bubbelende modderplassen en kokende en stomende waterplassen in allerlei kleuren. Wel apart om te zien, maar de stank is echt verschrikkelijk.
's Avonds zijn we naar een Maori village geweest op aanraden van de receptioniste van ons hostel, waar we opnieuw een Maori voorstelling hebben bijgewoond en een Hangi maaltijd hebben gegeten. Deze avond was heel anders dan de avond in Maketu, een stuk toeristischer, maar zeker de moeite waard.

De volgende ochtend zijn we doorgereden naar Maraehako Bay voor een driedaagse trip langs de Oostkust. In de bus werd ons verteld dat dat gedeelte van de Oostkust het beste klimaat heeft van Nieuw Zeeland, met slechts een paar dagen regen per jaar. Goh hadden wij even geluk, want het regende toen wij aankwamen. Het hostel waar we inzatten lag direct aan zee in een prive baai. Echt een super locatie, vooral als het mooi weer is ;). 's Middags ben ik met Vivian en drie anderen met de eigenaar van het hostel meegegaan met kreeftvissen. Dat was echt super leuk! Al hadden we in het begin het idee dat we niet in een vissersboot zaten maar in een speedboot. Goh wat ging die boot snel! Vivian en ik hebben de grootste lol gehad onderweg.

Na Maraehako Bay zijn we langs de kust verder gereden naar Gisborne waar we de volgende dag als eerste van de wereld de zonsopkomst hebben gezien aan het strand. Pff je moest er wel wat voor over hebben, want om 5.10 uur ging onze wekker en om 5.35 uur kwam de zon op. Wel super om te zien! Daarna gauw terug ons bed in.

Toen we 's middags doorgereden zijn naar Rotorua om daar nog 2 nachten te blijven voordat we met de bus verder konden richting Taupo, regende het en het is niet gestopt voordat weer uit Rotorua vertrokken waren. Dat was dus ff minder, maar we hebben ons goed vermaakt. We zijn uiteindelijk naar de bios geweest, zijn een avond op stap geweest en Vivian en ik hebben beiden een Maori tattoo laten zetten. Sorry mam en pap! Het is een tattoo geworden aan de binnenkant van mijn linker enkel.
Dat hield dus wel in dat we de eerste 2 weken niet in de zon mochten, geen lange wandeltochten konden doen en in ieder geval de eerste week niet mochten zwemmen.
Aangezien het weer niet al te best was de afgelopen dagen, was het niet mogen zwemmen en niet in de zon gaan niet zo'n probleem.

Vanuit Rotorua zijn we vervolgens doorgereden naar Taupo, waar ik een 15.000 ft skydive wilde gaan doen met een vrije val van 65 sec. Maar helaas is dat feestje niet doorgegaan in verband met het slechte weer. Nu maar kijken voor een mogelijkheid op het Zuidereiland.

Na Taupo zijn we naar Whakahoro gegaan, waar we verbleven op een farm in the middle of nowhere. Echt super! Vivian en ik hadden besloten om goathunting te gaan doen. Met een 4WD zijn we 's middags met een jager en 4 honden de bergen in gegaan, crossend over off road wegen en drassige paden op zoek naar geiten. Naast ons ging er ook nog een ander meisje mee uit Engeland. Nadat ieder een keer een schot met het geweer gelost had om te oefenen gingen we op zoek naar een geiten. Aan het eind van de jacht had ieder van ons een geit neergeschoten. Echt heel cool! De geiten werden ter plekke geslacht en achterin de 4WD meegenomen naar de farm. Leuke ervaring.

De volgende dag op naar Tongariro National Park waar het grootste gedeelte van de groep de Tongariro crossing gingen doen, een van de beste one day walks in de wereld. Helaas moesten Vivian en ik de crossing overslaan omdat we nog geen wandelschoenen aan konden in verband met onze tattoo, die pas een paar dagen geleden was gezet. Dat was wel balen, maar hopelijk gaan we na het Zuidereiland terug om hem alsnog te doen.
In plaats van de crossing zijn we 's middags met de buschauffer, die ook van onze leeftijd was, naar een waterval gegaan in het National Park waar we lekker even van de zon hebben genoten op een rots langs de waterval. Heerlijk om weer even zon te hebben na al die regen.

Nu zijn we 3 dagen in Wellington voordat we verdergaan naar het Abel Tasman National Park, waar we 4 overnachtingen hebben geboekt en waar we ook met kerst zullen zijn. Morgen gaan we met de ferry naar het Zuidereiland.
In Wellington zijn we de eerste avond op stap gegaan met 2 Engelse jongens, die we al in Taupo hadden leren kennen. Waarschijnlijk zullen zij met kerst ook in het Abel Tasman National Park zijn, dus dat is wel gezellig!

Maar weer genoeg voor vandaag. Vivian en ik gaan nu naar de sporschool om twee lessen Body Combat en Body Pump mee te doen en we moeten NU vertrekken haha.

Bedankt voor alle reacties! Super leuk om te lezen :).

Tot snel weer!!!

• 20 December 2011 - 23:01

Matej:

Heej Mandy!

Zo te leze vermaak jij je daar wel!
    Voor t weer had je niet de halve wereld moeten afreizen, regen genoeg hier !

Veel plezier daar nog !

Groetjes,

Matej

• 21 December 2011 - 07:04

he columbus,
    weer gezellie om je verslag te lezen, ben ook erg benieuwd naar je tattoo.laat er maar eens n foto van zien.leuke herinnering overgens.
    heb al enkele fotos bij vivian gezien bij haar reisverslagen .
    ja meid alles kunnen we hier bijhouden op de compie dat is wat anders dan vroeger .
    toen hadden ze alleen n postduif hihihi.
    geniet er van een hele fijne feestdagen en jou jaar is korter dan de mijne want jij zit vlg mijn paar uur eerder in 2012.
    hele fijne,gezellige,lollige reis verder en kijk weer uit naar je vlg verslag.
    knuf op je snuf uit wolluk
    HOUDOE !!!!!!

• 21 December 2011 - 07:07

Anke Vermeulen:

p/s heb net bij vivian de foto van de tattoo gezien erg mooi
    en nou retteketet ga ik naar bed.
    [kom nl net uit de nacht]
    WIR HOUDOE !!!!!

• 21 December 2011 - 07:09

Mam:

het is weer een hele belevenis geweest afgelopen week. Het is maar goed dat je ons op skype had ingelicht over de tattoo. Ik heb de webcam ingesteld,dus je kan ons de volgende x ook zien. xxxxx

• 21 December 2011 - 09:32

Silvy:

Aaaah een tattoo!! Ben benieuwd, zal vast supermooi zijn en een mooie herinnering aan deze reis!
    Ga je nou serieus bodycombatten doen daar, wahahaha!
    Zo te lezen vermaak je je nog steeds prima! Nou moet je straks als je terug bent in de nachtdienst niet per ongeluk geiten gaan beschieten he!!
    Have fun nog!
    x Sil

• 21 December 2011 - 10:54

Jill:

Kiaora! Dan weet je vast ook wat dan betekent ;-)

Wauw, een tattoo!! Ff tussen de regels door! Haha superstoer! Maar die verhalen klinken ook echt heel vet!!
    Heerlijk!! De tijd vliegt zeker voorbij?

Lieverd, geniet nog van je tijd daar & geniet van de feestdagen!!

Love you

• 21 December 2011 - 12:27

Joyce:

Heej mandy,

Zo te lezen heb jij het erg naar je zin daar aan de andere kant van de wereld.
    Gaaf man wat je allemaal daar meemaakt. Zelfs op vakantie word er nog gesport door jouw. Heb je weer een sportschool benaderd!!
    WAT... een tattoo ik heb nog geen fotoos gezien. Wat voor iets heb je ben benieuwd.
    Nou meid maak nog veeeel lol en tot lezens.
    Liefs Joyce

• 21 December 2011 - 12:56

Inge:

Heey man!
    Wat leuk om je verslag te lezen. Ik krijg nu ook steeds meer zin om te gaan!! Eind maart is het zover voor mij!!
    De foto's op fb zien er trouwens onwijs gaaf uit!! Daar beleef je tenminste nog eens echt iets!! Mooi dat jij die tattoo hebt laten zetten, lekker impulsief maar wel heel leuk!! Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet, dus ik zeg even een foto!! Geniet van de kerst in Wellington!!

Veel liefs, Inge

P.s. Heb je een keertje tijd om te skypen???

• 21 December 2011 - 14:14

Sofie:

Wow lieverd, wat een verhalen weer! Echt onwijs vet! En een tattoo..cool! ben benieuwd! Deed het pijn op je enkel? Het is iig een super herinnering voor altijd!! haha moest zo lachen toen ik las dat je geiten hebt neergeschoten! Echt heel fijn ook dat je het met Vivian zo goed kunt vinden, gezellig lijkt me!! Alvast fijne feestdagen lieverd, leuk dat je al plannen hebt daarvoor! Lekker blijven genieten, en veel plezier beleven! Dikke kus! XX

• 21 December 2011 - 17:53

Frank:

Schieten zal vast geen probleem geweest zijn, al hoop ik dat het met iets anders was als normaal... wel vet al die verhalen. Ben jaloers ;)

• 21 December 2011 - 20:14

Ilonka:

hoi mandy wat ik nu lees wat super wat je doet je vermaak je goedt wat een reis. kusje van shirley geniet ervan dat is om nooit tevergeten groetjes de buurtjes doei.ik hou je in de gaaten.

• 22 December 2011 - 08:23

EdK:

Hey kanjer, Ik heb je verslagen gelezen en zo te zien heb je het erg naar je zin. Goed om te horen!
    Kei leuk die avonturen die je daar beleeft. Ik hoop dat er nog vele zullen volgen voor je! Ondertussen houden wij alle gloeiwormen in Hilvarenbeek voor je in toom. Geniet er nog lekker van! Groetjes van Ed

• 22 December 2011 - 09:00

Tante Leny:

Hoi Mandy,

Tjonge jonge wat een fantastisch verslag en dat zal nog wel een tijdje aanhouden.
    Het ene avontuur is nog maar net voorbij en je gaat de volgende uitdaging weer aan.
    Echt fantastich meid.
    Goede keuze gemaakt.
    Nog heel veel plezier daar aan de overkant en fijne feestdagen.

Groet, x
    Tante Leny

• 22 December 2011 - 15:08

Wesley:

Hey Mandy,

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt daar aan de andere kant van de wereld. Je hebt al veel leuke activiteiten gedaan en je zal er vast wel veel meer gaan doen. Hopelijk heb je nog tussendoor nog wel wat tijd om naar muziek te luisteren ;), Veel plezier nog en geniet ervan

X

• 22 December 2011 - 15:15

Joyce Kuijten:

Hee meis,

Vanuit het natte Nederland wil ik je zo en zo ff hele fijne kerstdagen en een super goed nieuw jaar toewensen!!!
    Wow, maar wat heb je het gaaf daar joh!! Ook al ben ik niet zo'n held, krijg er toch een beetje jaloerse gevoelens van, hahaha.
    Vind het echt super leuk om je verhalen te lezen. Wat gaan die weken ook snel voorbij he, niet normaal. Geniet er nog van, maar dat komt vast helemaal goed. Tot zo en zo in maart en ik lees de volgende blog weer met veel plezier!!

Liefs Joyce

• 22 December 2011 - 15:48

Maudi:

Hey mandy! Wat een verhalen weer! Doen jullie niet aan chill-dagen? ;) Erg leuk om te lezen allemaal! En een tattoo?! We willen foto's zien!! Maar je bent gewoon alweer bijna een maand weg, gaat echt hard he! Hele fijne kerstdagen en geniet geniet geniet! xx

• 22 December 2011 - 17:50

Familie Bulham:

Mandy
    We wensen je hele fijne kerstdagen toe en een geweldig nieuwjaar.
    Te gek van die tattoo, blijft het bij een of kom je terug als Mario.

Groetjes Mike en Erica

• 22 December 2011 - 18:28

Mike En Erica:

Hee spannend om elke keer weer je verslag te lezen.
    ben benieuwd naar de foto's,en de niet gecensureerde versies van je reisverslagen.
    Het is wel weer maf om te lezen dat je de hele dag intensief bezig bent,en dan moet mevrouw toch nog even een paar uur sporten.
    Nou sport ze,en tot het vlg verslag.

veel plezier nog.

groetjes Mike en Erica.

• 23 December 2011 - 09:01

Dirk Pieter:

klinkt allemaal super goed Mandy, goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Wat stinkt het ook lekker he in Rotorua, moet je nagaan dat ik daar drie maanden lang elke dag heen moest om t werken (maar na een tijdje begint het te wennen haha). Hopelijk kun je op het zuidereiland nog een skydive doen, is echt de moeite waard. Geniet er van en ik blijf je volgen. Gr. DP

• 23 December 2011 - 14:01

Ad Snoeren:

Hoi mandy, heb al je verslagen al gelezen. ik zie wel dat er buiten de Mont Blanc en Toubkal ook andere mooie plaatsen in de wereld zijn. Geniet er van en nog fijne feestdagen en veel reisplezier.

• 24 December 2011 - 10:19

Marcel V E:

He Mandy,
    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt zeg, wel vet stoer allemaal. Mis je het werk niet een beetje:-) hahaha denk het niet als ik het zo allemaal lees. Fijne kerstdagen aldaar en tot een volgend verhaal. Veel plezier nog.Groetjes, Marcel

• 24 December 2011 - 11:25

Mandy:

haha jij een tattoo mandy ik dacht dat jij daar niet van hield :p maar fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt. ben benieuwd naar de foto''s.. heel veel plezier nog en alvast fijne feestdagen. xxx mandy

• 24 December 2011 - 16:01

Peter En José:

hoi Mandy,
    nieuwe poging....
    heb de website vanmiddag gekregen van Sofie en net gelezen, wat een verhalen en indrukken,geweldig, niet normaal wat je allemaal meemaakt!! wij wensen je nog heel veel plezier en een fijne jaarwisseling,
    xxxxx José en Peter

• 24 December 2011 - 20:24

Angelique V. Venrooy:

Hi Mandy,
    Wat een verhalen allemaal, klinkt keigaaf!!! Hele fijne feestdagen daar, maar dat komt volgens mij wel goed!
    Grtz, Angelique.

• 24 December 2011 - 20:33

Tante Irma:

Hallo Mandy,

Ik zit hier bij Tante Leny jouw verhaal te lezen en vindt dit heel erg spannend en leuk voor je. Ik lees uit je verhalen dat je het erg goed naar je zin hebt. Nog een hele leuke tijd daar in Nieuw Zeeland en verder wil ik je prettige kersdagen en een geweldige jaarwisseling toewensen.

Groetjes,

Tante Irma

• 25 December 2011 - 11:38

Chantal:

Hey Mandy,

wel spannend allemaal lijkt me echt heel leuk.
    Ben benieuwd naar je tattoo.
    Nou Nina loopt dat is echt een raar gezicht.

Wij wensen jou hele fijne dagen
    en uitkijken.

Dikke kus van ons 3e

• 25 December 2011 - 15:56

Tante Carla:

mandy allereerst wens ik jou een vrolijk kerstfeest.Maar dat lukt wel zo te lezen.Op geitenjacht zeg.Hoe kun je het verzinnen haha.Leuk om te lezen dat je het zo goed stelt.Ook slim om pa en ma nu al in te lichten over je tatoo.Zijn ze er als je terug komt al aan gewend.Jammer dat het weer niet altijd mee zit Ik moet je ook de groetjes van john doen.Mandy tot het volgende reisverslag maar weer .DOEI

• 26 December 2011 - 09:53

Marcel:

Je hebt het aardig naar je zin lees ik. Ik had je gewaarschuwd, de crossing moet je doen. Maar er komen nog mooie dingen aan voor je Abel Tasman is ook super.
    Veel plezier en fijne kerst dagen,

X Marcel

• 29 December 2011 - 00:31

Hier Oma:

wat tattoo had dit van jou niet verwacht hopelijk komen er niet meer bij. fijn dat je het zo naar je zin hebt maar we missen je wel straks kun je met edwin mee gaan jagen wees wel voorzichtig met alles wat je verder nog onderneemt groetjes oma

• 31 December 2011 - 13:56

he columbus
    gelukkig nieuwjaar he.
    t leuke is jij zit al in 2012 en wij hier in wolluk nog in 2011
    leutig toch.
    kijk weer uit naar je nieuwe verslag.
    lees ze ook bij vivian en kijk daar ook fotos waar jij ook opstaat.
    nou als jij slaapt gaan wij hier knallen
    liefs kees en anke