Van regen in Sydney naar prachtig weer op Fraser - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu Van regen in Sydney naar prachtig weer op Fraser - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu

Van regen in Sydney naar prachtig weer op Fraser

Door: mandyvandenheuvel

Blijf op de hoogte en volg Mandy

15 Februari 2012 | Australië, Adelaide

En daar is dan eindelijk het eerste verslag vanuit Australië. Het heeft even geduurd, maar eerder kon ik geen tijd vinden om een computer op te zoeken. Inmiddels zijn er alweer drie weken voorbij en heb ik weer enorm veel meegemaakt. Op 23 januari ben ik aangekomen in Sydney waar ik vijf dagen ben geweest. Vervolgens heb ik samen met Natalie voor tien dagen een campervan gehuurd en zijn we via de Oostkust naar Rainbow Beach gereden. Natalie is vervolgens naar Thailand gegaan en ik heb toen een driedaagse tour naar Fraser Island gedaan, een van de must do’s als je naar de Oostkust gaat. Na Fraser Island ben ik naar Melbourne gevlogen en ben ik de volgende dag met een driedaagse tour via de Great Ocean Road naar Adelaide gegaan en heb ik aansluitend een driedaagse tour naar Kangaroo Island gedaan waar ik nu net van terug ben.

Ik zal mijn verhaal eerst beginnen met Sydney. In Sydney heb ik kunnen verblijven bij Ben, een Belgische jongen die ik eerder in Nieuw Zeeland had leren kennen en die op dit moment voor zijn werk een aantal jaar in Sydney woont. Ook zag ik Natalie weer in Sydney, die daar al een paar dagen eerder was aangekomen.
Het gevoel om ineens echt in Sydney te zijn was super! Met name Darling Harbour en Sydney Harbour met het Opera House en de Harbour Bridge waren te gek, vooral in het donker met alle verlichting. Heel indrukwekkend! De eerste avond in Sydney heb ik meteen kangaroo en krokodil gegeten.
Het weer in Sydney was helaas niet al te best met veel regen. Van de vijf dagen hebben we één dag wat zon gehad en dat was met Australia Day op 26 januari. Australia Day is een nationale feestdag in Australia waarop iedereen vrij is en waarop overal van alles te doen is. Natalie en ik zijn ’s middags met een drie uur durende partyboot langs de havens in Sydney gegaan en ’s avonds hebben we het vuurwerk gekeken aan de Darling Harbour. Dat was fantastisch! Ik heb nog nooit zulk mooi vuurwerk gezien.
De dag ervoor was ik jarig. Natalie had me ’s ochtends verrast met cupcakes en kaarsjes, een kaart en een klein cadeautje. Super lief! ’s Avonds zijn we met een aantal collega’s van Ben en zijn vriendin bij een tapas restaurant gaan eten een en daarna op stap geweest. Iedereen trouwens nog bedankt voor alle berichtjes en mailtjes!!!
Verder zijn we een middag met de ferry naar Manly Beach geweest, een van de bekende stranden in Sydney. Jammer genoeg werd dat in plaats van aan het strand liggen hard lopen en schuilen voor de zeikende regen :S. Naar Bondi Beach zijn we helaas niet gegaan, omdat het weer er daar echt niet naar was.
Tenslotte zijn we nog naar de Botanic Gardens gegaan, waar we tijdens de lunch ineens hele rare geluiden hoorden. Natalie dacht dat het vogels waren, maar het bleken uiteindelijk vleermuizen te zijn. Heel het park zat er vol mee. Overal zag je vleermuizen vliegen en op zijn kop in de bomen hangen, echt bizar!

En toen de campervan. We begonnen de roadtrip met een waarschuwing voor het slechte weer aan de Oostkust en de mededeling dat de wegen rondom Brisbane met overstromingen te maken hadden. Geweldig vooruitzicht! Gelukkig hadden we voor een luxe campervan gekozen, waar je in kon staan en waar een keukentje in zat, zodat we met slecht weer ook normaal in de campervan konden zitten.
De eerste dag zijn we naar de Blue Mountains gegaan en hebben we ’s avonds overnacht ergens in de bush in the middle of nowhere.

De volgende dag zijn we bij toeval uitgekomen bij Anna Bay, waar we ’s nachts op een parkeerplaats langs het strand gekampeerd hebben. Een super mooie spot, met een heel mooi strand en omgeven door enorme zandduinen. We waren op zoek naar een campingplaats en hoorden ter plaatse dat er meer mensen daar bleven om te overnachten. Er was geen sign dat we daar niet mochten kamperen, dus dat moest vast goed zijn. Het eerste wat ik daar gedaan heb is hardlopen over het strand en terug door de duinen. Dat voelde super om eindelijk weer wat beweging te hebben en het uitzicht was prachtig met de zonsondergang.

De derde dag gingen we naar Seal Rocks, een afgelegen plek in een National Park waar niet meer te vinden was dan strand, natuur en een kleine campsite. Meerdere mensen, waaronder meer locals, hadden ons verteld om daarheen te gaan en daar hebben we geen moment spijt van gehad. Wat mooi was het daar. Na het installeren op de campsite hebben we een wandeling naar het Lighthouse gedaan om de zonsondergang te kijken. Vanaf het Lighthouse had je een mooi uitzicht over de zee en de omliggende stranden.
Onderweg naar het Lighthouse kwamen we twee locals tegen waar we mee aan de praat raakten en zij nodigde ons vervolgens uit voor een barbecue bij een van hen thuis. Na de wandeling naar het lighthouse eindigde we vervolgens bij hen thuis en hebben we een super gezellige avond gehad. Ze vertelden dat zij op dit moment bezig zijn met een film die in Seal Rocks opgenomen wordt en waarvoor gebruik gemaakt wordt van twee omliggende huizen. De film heet the Grandmothers en komt over zo’n zes maanden uit. Echt grappig! Zij doen de beveiligingswerkzaamheden voor de film.

De volgende ochtend leerden we in Seal Rocks twee Australische jongens kennen waarmee we vervolgens die avond in Cresent Head hadden afgesproken om een drankje te doen. De jongens woonden in Sydney en waren nu bezig met een roadtrip naar Cairns.
In Cresent Head heeft het bijna nonstop geregend en hebben we de avond doorgebracht in onze campervan, wat met een spelletje poker toch nog best gezellig was. Tenslotte heb ik de volgende ochtend met een van de jongens nog wat gesurft. Het regende toen nog af en aan, maar eigenlijk maakte dat voor het surfen niet echt uit. Overal waar je komt, goed of slecht weer, overal zie je mensen surfen. In begin was het vooral veel water happen, maar uiteindelijk heb ik toch nog een paar mooie golven kunnen pakken.

Na Cresent Head zijn we doorgereden naar Byron Bay, wat in plaats van drie tot vier uur zoals ons verteld was een dikke vijf uur heeft geduurd om daar te komen.
We zijn twee nachten in Byron Bay geweest en hebben ons er prima vermaakt. We hebben aan het strand gelegen, gesurft, gebodysurft (grote lol) en weer een keer op stap geweest wat erg gezellig was. Ook hadden we weer afgesproken met de jongens uit Cresent Head, die na Cresent Head ook verder gereden zijn naar Byron. Erg leuk!

Toen een nacht in het regenwoud. Een van de locals had ons aangeraden om naar de Natural Bridge in Springbrook National Park te gaan wat geweldig moest zijn. Daar konden we dus niet van wegblijven en we hebben die dag inderdaad heel wat moois gezien.
Bij de Natural Bridge kon je een korte wandeling doen van de parkeerplaats naar de Bridge alleen was die nu met een poort afgesloten in verband met aantasting van het pad door te hoog staand water etc. Uiteindelijk konden wij het niet laten om toch over het poortje te klimmen en te kijken wat er te zien was. Vervolgens kwamen we aan het einde van het pad uit bij een waterval, die door een gat in een rots stroomde, en op elkaar gestapelde stenen die een natuurlijke brug over het water vormde. Super mooi!
Oh en ik had trouwens nog iets. Na de lunch op een picknickplaats bij de Natural Brigde moest ik ineens super nodig plassen. Tijdens het kamperen was ik inmiddels een ster geworden in het wildplassen en daarvoor vooral niet te ver te hoeven lopen, dus ik ben achter de eerste beste boom gaan zitten. Ik had er alleen niet op gerekend dat er ook verkeer langs zou kunnen rijden waardoor ik als een gek een poging deed om mijn broek omhoog te trekken toen ik een auto om de bocht zag komen. Blijkbaar hadden ze me toch gezien, want ik werd een aantal keer na getoeterd. Voorschut! Natalie kon er in ieder geval erg om lachen.

De dag erna gingen we naar de Australia Zoo, oftewel de dierentuin van Steve Irwin. Dat was echt super leuk. We hebben een hele indrukwekkende show gezien met tientallen vreemde Australische vogels en uiteraard de beroemde krokodil. Verder hebben we kangaroo’s en koala’s geaaid en hebben we een olifant gevoerd. Eindelijk hadden we echte kangaroo’s gezien. Een dag eerder hadden we in het Springbrook National Park langs de weg een paar kleine ‘kangaroo’s’ gezien , maar dat bleken dus eigenlijk walibi’s te zijn. We vonden ze al erg klein voor kangaroo’s :S.
Na de Zoo zijn we doorgereden naar Noosa Heads, waar we de nacht op een camping hebben doorgebracht. Leuk plaatsje.

Na ’s ochtends op de camping nog een duik in het zwembad genomen te hebben begonnen we aan onze laatste roadtrip naar Rainbow Beach, waarvandaan de volgende ochtend voor mij de tour naar Fraser Island ging.

In de ochtend nam ik afscheid van Natalie, die een dag later vanuit Sydney verder naar Thailand vloog. Vervolgens stapte ik in een 4WD voor drie dagen Fraser Island, een groot zandeiland met hele mooie meren, regenwoud en dingo’s, wat eigenlijk een soort wilde honden zijn.
Het was een kampeertour van drie dagen waarin we met in totaal vier 4WD’s a acht personen per auto over het strand en door de zandduinen van het eiland croste. We mochten zelf rijden dus dat was erg gaaf en ’s avonds zaten we tot laat op het strand met de muziek hard aan en verder niemand om ons heen.
Voor de dingo’s op het eiland waren we gewaarschuwd. We mochten nergens eten laten slingeren en als we een dingo tegen zouden komen dan moesten we voorzichtig achteruit lopen met onze armen gekruist op ons borst. Vervolgens wilde ik de tweede avond na het eten gaan plassen toen ik onderweg mijn tas totaal verscheurd op een pad naast ons kamp aantrof. De dingo’s hadden mijn tas vanaf mijn tent meegesleurd en uiteindelijk opengescheurd op zoek naar eten (wat er niet in zat).
Met het weer op het eiland hebben we het erg getroffen. We hebben drie dagen stralend weer gehad.

Na Fraser Island ben ik de volgende dag vanaf Brisbane naar Melbourne gevlogen. Mijn reisverhalen vanaf Melbourne houden jullie nog even te goed. Ik denk dat ik zo al meer dan genoeg geschreven heb ;).

Voor degenen die zich nu misschien afvragen: “Ze ging toch de Oostkust doen!??” Ja klopt, dat was ook mijn oorspronkelijke plan totdat ik hoorde dat het op dit moment wetseason is verder naar het Noorden rondom Cairns. Daar had ik geen zin in dus plans changed.

De volgende keer horen jullie er meer over :).

Ik heb hier trouwens bijna nergens bereik, dus sorry als ik even niet reageer op smsjes.

  • 15 Februari 2012 - 12:50

    Maudi:

    Hey mandy! Wat een verhalen weer! Echt tof! Weet je zeker dat je terug wilt/komt? ;) Ik heb trouwens heel hard zitten lachen om je wildplas-verhaal, en werd dus vreemd aangekeken aangezien hier iedereen stil is op kantoor haha!
    Nog heeel veel plezier en kijk uit naar je volgende verhaal weer! xx

  • 15 Februari 2012 - 12:52

    P.Puk:

    Pietje heeft ook kennis genomen van je avontuur daar aan de andere kant van de wereld. Mandy wat maak jij een boel mee zeg en je laat mij hier maar in dat koude kikkerlandje zitten. Groet P Puk

  • 15 Februari 2012 - 15:45

    Mam:

    je hebt weer genoeg gedaan,en dat je geen bereik had was ik al achter gekomen. Ik ben naar de bank geweest om te kijken dat je nog geld had opgenomen.En wildplassen? Hier geef je iemand een verbaal als ze dat doen.Maarja je moet het ergens kwijt.
    Nog veel plezier verder.xxx

  • 15 Februari 2012 - 16:27

    Sofie:

    Hahah mega! Jouw eetpatroon is tegenwoordig echt uitgebreid!! Ik kan 't bijna niet geloven, mega die kangaroo en krokodil eet ;) je hebt echt weer super veel leuke en bijzondere dingen gedaan he! Wow! Ben echt benieuwd naar de foto's ervan! Voor jou zal de tijd wel snel gaan maar ik ben blij dat ik je over 2weken weer zie!! Miss&love you, fijne weken nog!! Kus xx

  • 15 Februari 2012 - 17:54

    Anke Vermeulen:

    he columbus,
    fijn om weer wat van je te hoern hang nog steeds aan je lippen .
    ohh en die dingo die je tas verscheurde ben blij dat je de restanten terug gevonden hebt
    nou geniet nog t is zo om,
    liefs uit wolluk waar de sneeuw weer opgelost is,en iedereen zich klaar maakt voor carnaval dit weekend
    liefs anke xx

  • 15 Februari 2012 - 19:27

    Patrick :

    Haha prachtig om die verhalen te lezen! Wel erg voor schut... dat wildplassen! Ik ben blij dat het goed met je gaat. Veel plezier nog en gedraag jezelf ;) Tot snel!
    X

  • 16 Februari 2012 - 09:44

    Tante Leny:

    Hallo Mandy,

    Nu ik dit zo lees lijkt het wel alsof de nieuwe Steve Irwin is geboren.
    Jij zou zo maar een dierenprogramma op National Geographic kunnen presenteren.
    Dus wie weet!!!
    Voor nu nog heel veel plezier want voor je er erg in heb ben je weer thuis.
    Maar ook dat heeft zijn charme want dan zie je de familie en je vrienden weer.
    Nu Mandy het ga je goed.

    Groetjes,
    Tante Leny

  • 16 Februari 2012 - 19:07

    De Kuijsjes:

    ongelooflijk wat je allemaal al gedaan hebt .en dan te weten dat je vroeger niks lusten en nu krokodil op hebt
    haha. en wij hier maar kou lijden en jijligt gewoon aan het strand gr van de kuijsjes en tot over 2 weekjes wat gaat de tijd toch snel???

  • 18 Februari 2012 - 10:06

    Carla:

    Hoi Mandy.Er komen voor mij plaatsen voorbij waar ik al eens meer iets over gehoord heb.Fijn dat het allemaal goed verloopt je reis.Nog 11 dagen zie ik.Wat gaat het snel he.En betsie daar in Ausie is het normaal hoor dat je dagen geen bereik hebt.Voor ons als ouders is dat niet echt prettig he.Nou mandy geniet er nog lekker van want wat je nu meemaakt vergeet je je hele leven niet meer.Groetjes en tot snel[al klinkt dat niet echt leuk]

  • 23 Februari 2012 - 14:24

    Marcel En Michelle:

    Hee kanjer,
    we zien dat je erg geniet en een toptijd hebt. Veel plezier de laatste dagen en tot snel. Gr en X M&M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 51341

Voorgaande reizen:

30 September 2017 - 03 Januari 2018

Australië, Thailand, Laos & Cambodja

23 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis door West Amerika

06 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Kenia, Tanzania & Zanzibar

19 April 2013 - 03 Juni 2013

Indonesie

27 November 2011 - 29 Februari 2012

Nieuw Zeeland & Australië

Landen bezocht: