Mijn laatste dagen in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu Mijn laatste dagen in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu

Mijn laatste dagen in Cairns

Door: mandyvandenheuvel

Blijf op de hoogte en volg Mandy

28 Februari 2012 | Australië, Cairns

Voordat mijn avontuur morgen echt afgelopen is, hier nog een laatste verslag over mijn laatste dagen in Cairns.

Nadat ik in Alice Springs afscheid genomen had van Anne-Mette vloog ik vervolgens samen met twee andere mensen van de tour naar Cairns, waar ik nog drie dagen te besteden had voordat mijn avontuur in Australie ophield.

Zodra ik in mijn hostel in Cairns aankwam zag ik 's avonds weer vijf mensen van Fraser Island die in hetzelfde hostel zaten. Dat werd dus even een drankje doen met z'n alle wat erg gezellig was!

De volgende dag had ik eindelijk een relaxdagje gepland na alle drukte van de afgelopen weken en heb ik 's middags heerlijk aan het zwembad gelegen. Het weer viel echt niet tegen in Cairns, aangezien het nu wetseason is. Het was een beetje bewolkt met af en toe wat zon die door de wolken scheen en het was super warm.

Op de terugweg van het zwembad naar het hostel liep ik tegen een stelletje uit Nederland aan die ik van Nieuw Zeeland kende. Echt super toevallig! Uiteindelijk ben ik die avond samen wat met ze gaan eten. Erg leuk!

Vervolgens had ik voor de dag erna een reeftrip geboekt naar het Great Barrier Reef om daar te gaan duiken en te snorkelen. Dat was een van de dingen die ik zeker niet wilde overslaan voordat ik Australie zou verlaten.
Ik heb twee introductiedives gedaan en de rest van de tijd heb ik gesnorkeld. Het was echt super!
De kleuren van het koraal waren prachtig en ik heb vissen in alle kleuren gezien. Helaas heb ik geen schilpadden of haaien gezien, zoals anderen dat gezien hadden tijdens hun trip, maar het was nog steeds prachtig. Een trip die ik zeker niet had willen missen.

Tenslotte was het vandaag echt wetseason in Cairns en heeft het bijna de hele dag super hard geregend. Dat was niet zoals ik mijn laatste dag voor ogen had. Ik heb nu niet meer aan mijn kleurtje kunnen werken ;).

Maar na drie dagen in Cairns doorgebracht te hebben ben ik nu helaas toch echt aan het einde gekomen van een geweldige reis die ik niet snel zal vergeten. Ik heb een super tijd gehad!

Morgen stap ik om 12.45 uur in het vliegtuig voor een 29,5 uur durende reis naar Amsterdam waar ik woensdagochtend weer in de kou aankom. Een dubbel gevoel. Jammer, omdat er nog zoveel te zien en te doen is en fijn omdat ik dan iedereen weer kan zien en spreken.

Iedereen super bedankt voor alle reacties op mijn site de afgelopen maanden. Ik vond het erg leuk om de reacties elke keer weer te lezen.

Hier gaat het boek dicht.

Tot heel snel! xxx

  • 27 Februari 2012 - 15:20

    Inge:

    Heey Man!!

    Wat heb jij een super tijd gehad, ik snap dat je met een dubbel gevoel terug gaat naar nl! Maar zodra je terug komt wil ik nog meer verhalen en foto's! Voor nu: heel goede terug reis gewenst, lekker slapen in het vliegtuig en je bent zo weer in Adam!!

    XX

  • 27 Februari 2012 - 15:23

    Sofie:

    Heey lieverd!
    Jeetje, wat zal de tijd zijn gevlogen voor jou! Alvast een hele goede vlucht gewenst, en tot woensdag! Hele dikke zoen xx

  • 27 Februari 2012 - 16:32

    Romy:

    Mandddddddd, zie je woensdag weer!! Yeuhhh!!! Geniet er nog even van, en een hele goed reis terug! X

  • 27 Februari 2012 - 16:51

    Linds:

    Een hele fijne terug reis! Deze mooie ervaring zal je niet snel vergeten. Ik ben blij dat je weer terug komt. Het zal alleen wel wennen zijn dat ik dalijk geen auto meer heb. Hihi, maaaaaar ik mag hem vast zo nu en dan nog een keer lenen(A). Tot woensdag! xxxx

  • 27 Februari 2012 - 19:49

    Jessica Romein:

    Hey meis..
    Wat een gave verhalen zeg!
    Jammer voor jou dat het alweer over is.. Succes met de terugreis en we zien je snel weer.

    Lfs jes

  • 27 Februari 2012 - 19:56

    ChantalAntoineNina:

    Ja meid aan alles komt een eind maar wij zijn blij dat je woensdag weer thuis komt. ik ben benieuwd of Nina je nog herkend.

    Dikke kus en tot woensdag

  • 27 Februari 2012 - 20:55

    Tante Carla:

    wat gaat de tijd snel mandy
    heb de afgelopen maanden steeds met veel plezier je reisverslagen gelezen
    Dit is iets wat je noooooit zal vergeten
    goede reis terug en tot snel

  • 28 Februari 2012 - 08:33

    Anneloes:

    Lieve Mandy!

    Deze ervaring nemen ze je niet meer af!!!!
    Hele goede reis en tot snel!
    Liefs xxx

  • 28 Februari 2012 - 12:38

    Natascha:

    He meis, Je zit nu al in het vliegtuig maar toch. Een hele goede reis toegewenst. Je hebt het super gehad daar. Ben benieuwd naar al je verhalen. Ik probeer je voor vrijdag nog te bellen, want vrijdag gaan Anneloes en ik op vakantie.

    Tot snel

    Dikke kus

  • 28 Februari 2012 - 15:40

    Mike En Erica :

    hee we zijn wat laat maar toch.

    we vonden het geweldig dat we je hebben kunnen volgen met je mooie en spannende verhalen.
    een hele goede reis en WELKOM thuis.

    gr erica en mike.

  • 29 Februari 2012 - 17:33

    Anke Vermeulen:

    nu ik dit laatste verslag lees zit jij al weer thuis op de bank.
    hoe raar kan dat zijn voor je
    vanavond in je eigen bed gek he maar de herrineringen die zijn goed opgeslagen en pakken ze je niet meer af.
    welkom thuis en tot snel anke

  • 01 Maart 2012 - 13:29

    Tante Leny:

    Hallo Mandy,

    Het is wel jammer dat deze reis voorbij is maar je kunt er ook heerlijk op terug kijken.
    -Veel pracht en praal gezien.
    -Schitterende dieren waargenomen.
    -Nieuwe vrienden ontmoet.
    -Nieuwe uitdagingen.
    -Kortom vanalles meegemaakt.
    Dit nemen ze niet meer van je af. Deze herinnering zal je altijd bij blijven.

    P.S. Ben een beetje laat maar:
    WELKOM THUIS.

    Groetjes,
    Tante Leny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 51308

Voorgaande reizen:

30 September 2017 - 03 Januari 2018

Australië, Thailand, Laos & Cambodja

23 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis door West Amerika

06 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Kenia, Tanzania & Zanzibar

19 April 2013 - 03 Juni 2013

Indonesie

27 November 2011 - 29 Februari 2012

Nieuw Zeeland & Australië

Landen bezocht: