Het aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen...

Blijf op de hoogte en volg Mandy

17 April 2013 | Nederland, Waalwijk

Nadat je dan voor de eerste keer op reis bent geweest en je vantevoren nog bedacht had dat het misschien wel bij die ene keer zou blijven dan kom je er onderweg wel achter dat het eigenlijk pas het begin is en dat je daarna nog veel meer wil zien.
Had ik eerst nog Australie, Zuid-Afrika en Canada in mijn top 3 van bestemmingen staan, dan zijn daar nu al een heel aantal bestemmingen bijgekomen. Onderweg kom je zo veel mensen tegen die allemaal iets vertellen over reizen die zij gemaakt hebben zodat je meteen enthousiast gaat nadenken over je volgende reizen.

Zo is dat ook gegaan met Indonesie. Gedurende mijn reis door Nieuw Zeeland en Australie heb ik zoveel mensen ontmoet die hun reis combineerden met Azie, veelal Thailand. Wat ik van iedereen te horen kreeg was dat er een wereld voor je open gaat als je door Azie reist, dat het er super goedkoop is, dat de mensen super vriendelijk en behulpzaam zijn en dat het er super mooi is. En ook belangrijk dat het er veilig en gemakkelijk is om alleen te reizen. Omdat naar mijn idee iedereen naar Thailand gaat wilde ik toch liever ergens heen wat naar mijn idee misschien iets minder mensen doen. Toen ik vervolgens hoorde dat Billy en Isabeau vorig jaar 4 weken naar Indonesie waren geweest en ik de verhalen daarna van Billy hoorde was ik meteen enthousiast en wist ik dat mijn volgende reis naar Indonesie zou worden. Dit keer alleen geen 3 maanden, maar 6 weken.

Wat erg leuk was is dat ik vervolgens van Vivian hoorde dat zij samen met een vriend van haar aan het plannen was om in maart 2013 samen 3 weken naar Indonesie te gaan. Ik zou dan alleen in mei willen gaan in verband met het regenseizoen die op de meeste eilanden in Indonesie tot en met maart duurt. Uiteindelijk hebben zij er toch voor gekozen om ook in mei te gaan en zie ik hen 11 mei op Java zodat we mogelijk de laatste 3 weken van mijn reis samen zullen doen.

Inmiddels is nu het aftellen echt begonnen en vlieg ik aanstaande vrijdag om 12.00 uur vanaf Amsterdam naar Medan op Sumatra. Zoals het er nu naar uitziet zal ik ongeveer 2 weken op Sumatra blijven, vervolgens 2 weken op Java, dan 1 week op Bali en tenslotte 1 week op Lombok waarvan een aantal dagen op de Gili eilanden.

Zoals de vorige keer zal ik zo nu en dan weer een reisverslag op mijn site plaatsen voor degenen die het leuk vinden om mij tijdens mijn reis te volgen. 3 juni ben ik weer terug!

Tot snel xxx

  • 17 April 2013 - 09:38

    Chantal:

    Ja ja en wij maar werken

  • 17 April 2013 - 09:40

    Natascha:

    Ja ja nog een paar dagen en dan is het zover. Dan ga je weer de wijde wereld in en vanalles meemaken en ontdekken. Heel veel plezier en geniet ervan. Maar wel oppassen ey!!!!!

    Liefs Natas

  • 17 April 2013 - 10:07

    Anneloes:

    Whoehoeeeee leuk leuk leuk! Ik zeg het kuikentje piept!!!!!
    Veel plezier meis en doe voorzichtig!! Liefs xxx

  • 17 April 2013 - 18:58

    Berry:

    Wist nog niet dat je zo'n mooie reis ging maken. Ik ga je volgen. Veel plezier en geniet er van!!

  • 18 April 2013 - 09:42

    Maaike:

    Mandy!

    Heel veel plezier, geniet ervan!
    En voorzichtig zijn!

    Xxx

  • 18 April 2013 - 10:35

    Anke Vermeulen:

    he columbus,

    ge trekt er weer op uit dat wil voor mijn zeggen weer leuke reisverhalen lezen.
    en geloof me ik kijk er naar uit.
    mocht je de kans hebben ook ff naar eiland sulowesi gaan
    zo leuk en zo in de tijd stil blijven staan
    heel verschil met bali dat is dan weer erg verwesters
    heel ,heel, heel ,veel plezier en dat word genieten
    kost er geen hol als je niet in de verwesterse tentjes gaat zitten en jou kenende doe je dat niet
    eet lekker waar de bevolking zit en je houd geld over hahaha
    en wat leuk dat vivianweer paar weken mee reist
    fijne vlucht en tot hoorns

    kus anke xx

  • 20 April 2013 - 00:52

    Joke:

    Hè Mandy,
    Goede reis. Veel plezier!!!

  • 20 April 2013 - 21:45

    Jantje Hamers:

    Heee Mandy,
    Heel veel plezier meid- geniet van al t moois dat je zult tegenkomen daar! Voor je t weet ben je weer bezig iemand smorgens van z'n bedje te halen;) grz uit Bork!

  • 21 April 2013 - 11:51

    Chantal De Haan:

    Hey meis,

    Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad nu kan het avontuur echt beginnen.
    Geniet ervan en kijk goed uit. Want Edje en niene zeiden dat het op bepaalde plekken
    Niet gebruikelijk is dat vrouwen alleen reizen.

    Veel plezier dikke kus van ons 3e

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 51335

Voorgaande reizen:

30 September 2017 - 03 Januari 2018

Australië, Thailand, Laos & Cambodja

23 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis door West Amerika

06 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Kenia, Tanzania & Zanzibar

19 April 2013 - 03 Juni 2013

Indonesie

27 November 2011 - 29 Februari 2012

Nieuw Zeeland & Australië

Landen bezocht: