De warmte tegemoet - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu De warmte tegemoet - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu

De warmte tegemoet

Blijf op de hoogte en volg Mandy

28 September 2015 | Monaco, Monaco

Na een laatste nacht in Flagstaff zijn we via een hele mooie route door de bergen via Sedona doorgereden naar Wickenburg.
In Sedona werden we aangenaam verrast door de sfeer die het dorpje uitstraalde. We passeerden een boekingscenter die op een reclamebord een aantal septemberdeals had gepresenteerd. De deals bestonden onder andere uit een helicoptervlucht voor 45 dollar, jeeptours voor 25 dollar, buggyrijden voor 45 dollar, een duo massage voor 50 dollar en ziplinen voor 50 dollar. Hmm waar zit dat addertje onder het gras want naar ons idee betaalde je voor een helicoptervlucht naar de Grand Canyon op zijn minst 400 dollar. We besloten binnen even te gaan informeren, maar troffen niemand aan. We liepen door naar een volgend boekingskantoor waar een vrouwtje achter de balie ons aansprak en vroeg wat we wilden gaan doen. We vertelden dat we zojuist van een boekingskantoor verderop kwamen en daar een aantal deals op het reclamebord hadden zien staan. We zeiden dat we misschien wel een quad of buggy wilden huren voor een halve dag als er een goede deal was. En toen begon ze... "Ik kan je een deal aanbieden onder de voorwaarden dat je ons resort bezoekt. We willen mensen bekend maken met ons resort en er hangt verder niets aan vast. We vragen je alleen om mee te doen aan een rondleiding door ons resort. Je wordt vriendelijk ontvangen met koffie en thee en je hebt vanaf het resort unieke uitzichten op de bergen. Het is nu 10.30 uur, ik kan jullie boeken voor de rondleiding van 11.00 uur. De rondleiding duurt 1,5 uur en dan hoeven jullie niets te betalen voor de huur van de quad. Ik zal even bellen naar het verhuurbedrijf..." We waren een beetje overompeld door de manier waarop ze ons probeerde te overtuigen waarop Tim inbrak en vertelde dat we het er eerst samen even over wilde hebben voordat we iets zouden boeken.
We hadden het addertje onder het gras gevonden. We hadden helemaal geen zin om aan die rondleiding mee te doen en we vertrouwden het allemaal maar half dus we hebben het uiteindelijk niet gedaan. We zijn nog wel even teruggegaan naar het eerste boekingskantoor waar toen een man achter de balie bezig was met klanten die een helicoptervlucht wilden boeken. We hebben het even aangehoord, maar op het moment dat we het woordje 'resort' hoorden vallen zijn we het kantoor uitgelopen. Wat was dit voor oplichtersdorp!?
Bij het boekingskantoor hadden we foldertjes meegenomen voor restaurants waar je in Sedona de 'beste' pizzas, hamburgers en ijs kon eten. Dat leek ons wel iets voor de lunch. Toen we vervolgens nog even gingen pinnen vielen we in de volgende verbazing. "Bij inlevering van deze pinbon krijg je 3 dollar korting bij de volgende restaurants..." Waarempel waren dat dezelfde restaurants als die van onze folders. Toen we naast de pinautomaat keken, hingen daar weer dezelfde folders. Wat was dat toch in dat dorp.
Uiteindelijk hebben we bij een van de restaurants geluncht met uitzicht op de bergen en zijn daarna via Jerome en Prescott de route vervolgd naar Wickenburg.
Onderweg zijn we nog even gestopt bij de Walmart (mega supermarktketen/warenhuis) om voor mij een fles Malibu in te slaan en voor Tim een doos Corona voor de laatste week, die voornamelijk in het teken zal staan van relaxen.
's Avonds zijn we op aanraden van een medewerkster van het motel pizza gaan eten bij een pizzarestaurant in het centrum van Wickenburg. Wat een leuke beleving was dat. Het restaurant bevond zich in een huis voorzien van verschillende knusse themakamers, alsof je gewoon bij iemand thuis zat te eten en de pizza's waren om te smullen. De volgende keer moeten we alleen toch maar gewoon een kleine pizza bestellen. Jeejtje wat een pizza's. Na 4 weken Amerika snappen we het nog steeds niet ;).

Vanuit Wickenburg zijn we de volgende ochtend via Joshua Tree National Park doorgereden naar Palm Springs waar we tegen een goede prijs voor twee nachten een resort geboekt hadden. Langs de weg popte de vorkcactussen in grote getalen op, de een nog groter dan de ander. Bijzonder om te zien.
Na een lange weg tussen het dorre landschap kwamen we uit bij Joshua Tree National Park dat bekend staat om de Joshua Trees (een soort raargevormde palmbomen) waar het park mee vol staat. Op de gok waren we het park via de Noordzijde binnengereden, waar zich toevallig meteen de meeste bezienswaardigheden bevonden. Omdat we geen zin hadden om echt te gaan hiken, hebben we alleen een korte wandeling van 1,8 km gedaan naar de Bark Dam, waar cowboys vroeger een dam hadden gebouwd zodat er drinkwater was voor hun paarden. We vonden het allebei niet echt bijzonder en eigenlijk niet eens de moeite waard om daarvoor de auto uit te komen met die hitte. De temperatuur liep inmiddels alweer tegen de 40 graden als het niet meer was.
Na de wandeling zijn we snel in de auto gestapt en zijn we vanuit het park verder gereden naar Palm Springs zodat we die middag nog lekker konden relaxen aan het zwembad.
Bij aankomst in het resort kregen we van de eigenaar een gratis upgrade naar een grotere kamer. Hij zei dat hij ons aardig vond en vond dat we positieve energie uitstraalden. Aan wie het nou heeft gelegen dat we die upgrade hebben gekregen dat weten we niet, maar volgens mij zou hij goed homo kunnen zijn. Hoe dan ook wel relaxt natuurlijk :).

De volgende dag wilden we eigenlijk met de beroemde gondol de berg op om vervolgens naar beneden te wandelen, maar we hadden op internet al gezien dat de gondol een week dicht was voor onderhoud. Als alternatief zijn we naar de Universal Studios gegaan waar we eigenlijk vanuit San Diego naartoe zouden gaan. Wel een eindje rijden, maar dan hadden we de laatste dagen nog een extra dag over om te relaxen.
Echt een super leuk park! Niet groot, maar ze hebben goed uitgepakt met de attracties en shows. Alles is af. Ook de studiotour was heel bijzonder om te doen, waarbij je een kijkje nam op verschillende filmsets en zag waar vele films zijn opgenomen. Echt grappig op te zien!
De heen- en terugweg was iets minder leuk. Wat een drukte op de snelwegen rondom Los Angeles waarbij het met 6 rijstroken goed opletten was waar al het verkeer vandaan kwam. Bizar. Super blij waren we met de carpoolstroken onderweg die gereserveerd zijn voor voertuigen met twee of meer inzittenen. Dat heeft ons een hoop reistijd gescheeld!

Vervolgens door naar San Diego! Daar aangekomen hebben we eerst geluncht bij de Cheesecake Factory, die 5 minuten rijden vanaf ons motel zat :).
Tim wilde graag een keer naar een honkbalwedstrijd dus nadat we de spullen vervolgens in het motel hadden afgezet zijn we in de auto gestapt om alvast een kijkje te nemen bij het stadion. Wat als een leuk plan begon eindigde in een grote nachtmerrie. Op het moment dat we wilde invoegen op de snelweg kregen we een aanrijding met een andere auto. Resultaat: twee auto's zwaar beschadigd aan de flank. Tot overmaat van ramp kwamen we er vervolgens achter dat we helemaal niet verzekerd waren voor de auto. Bij het ophalen van de auto bij het verhuurbedrijf in Los Angeles hadden ze wel gevraagd of we nog een verzekering nodig hadden maar wij dachten dat het ging om extra verzekeringen zoals voor ruitschade of diefstal dus dat hadden we afgewezen omdat we op internet hadden gelezen dat ze zouden proberen om je onnodig extra verzekeringen aan te smeren. Nu kwamen we erachter dat we dus al 4 weken onverzekerd hadden rondgereden. Wat het schadebedrag zal zijn weten we nog niet, wel weten we dat we moeten rekenen op veel geld. Ook weten we nog niet wie de schuldpartij is, maar als blijkt dat wij dat zijn zullen we ook voor de schade van de tegenpartij opdraaien. Een grote nachtmerrie dus!
Aangezien we er op dat moment niets meer aan konden doen hebben we geprobeerd om de ellende maar even van ons af te zetten zodat we toch nog konden genieten de laatste dagen.
De volgende dag hebben we 's ochtends het Balboa Park in San Diego bezocht, een groot cultureel park bestaande uit 15 museums, mooie tuinen en de San Diego Zoo. Los van de museums, waar wij niet zo van zijn, was het een mooi park waar je even kon ontsnappen aan de drukte van de stad. In plaats van de museums bezoeken, hebben wij lekker een potje gekaard op een terrasje in het park.
Vanuit het park zijn we 's middags lekker naar het strand gegaan.

De dag erna zijn we doorgereden naar onze laatste bestemming in Redondo Beach, waar we nog vijf nachten verbleven in een relaxt motel op 10 minuten rijden van het strand. De laatste dagen stonden voornamelijk in het teken van relaxen.
De eerste dag in Redondo Beach hebben we een fiets gehuurd en hebben we de beroemde route langs de boulevard gefietst naar de Santa Monica Pier. Echt super leuk om te doen! Onderweg passeerden we onder andere Hermosa Beach, Manhattan Beach en Venice Beach, oftewel muscle beach, dat bekend staat om de gespierde mannen die in de rekstokken langs het strand bezig zijn met hun workout. Dat laatste viel echter best tegen. Je zag er met name heel veel zwervers en rotzooi langs de weg. Wij vonden het geen fijne plek. De Santa Monica Pier was wel leuk om even te zien met de attracties en standjes die er te vinden zijn.
Vervolgens zijn we teruggefietst naar Hermosa Beach waar we de rest van de middag nog lekker aan het strand hebben gelegen en geborreld hebben in een pub. Stiekem hadden we die dag zo toch nog 60 km gefietst.

De dag erna zijn we naar Six Flags gegaan, een uurtje rijden van Redondo Beach.
Afgezien van de enorme hitte hebben we ons goed vermaakt in de gigantische achtbanen. Aan het einde van de dag hebben we vanwege de drukte alleen wat attracties geskipt omdat de wachtrij daarvoor een uur of langer was.
Ondanks het weekend was het zowel op de heen- als op de terugweg net zo druk als op andere dagen, soms zelfs 8 rijstroken vol verkeer en op de andere rijbaan precies hetzelfde.

Tenslotte hebben we de laatste twee dagen ingevuld met zon, zee, strand en borrelen aan Hermosa Beach en daarmee zijn we alweer aan het einde gekomen van onze reis. Morgenochtend vliegen we vanuit Los Angeles terug naar Amsterdam.

• 29 September 2015 - 08:41

Tante Liesje:

Zo Mandy en Tim het zit er weer op voor jullie het was weer een spannend verhaal en gelukkig hebben jullie het er goed afgebracht met die botsing dat was even schrikken maar helaas aan alles komt een einde ik wens jullie een heel goede terugvlucht tot gauw gr

• 29 September 2015 - 12:28

Margie:

I am sitting in the dark, awake and can't sleep, and was able to read your adventures. Wishing you both a great flight home and hope you can sleep on the plane xoxo

• 29 September 2015 - 21:07

Majella:

Wat balen van jullie aanrijding, ondanks dat hoop ik dat jullie verder terug kunnen kijken op een mooie vakantie. Hele goeie vlucht terug en misschien tot in Apeldoorn.