De voorbereiding - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu De voorbereiding - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu

De voorbereiding

Blijf op de hoogte en volg Mandy

05 Februari 2014 | Nederland, Waalwijk

Na de eerdere expedities naar de Mont Blanc in 2010 en de Toubkal in 2011 stond de beklimming van de Kilimanjaro ver bovenaan op mijn lijstje.

Nu na een lange weg van fantaseren en het horen van vele aanstekelijke verhalen ga ik het doen! Morgen vlieg ik naar Tanzania om de Kilimanjaro te beklimmen (5892), de hoogste berg van Afrika en daarmee behorend tot een van de 'seven summits'. De berg steekt ruim 5 km uit boven zijn omgeving en is daarmee de hoogste vrijstaande berg van de wereld.

Er zijn verschillende routes om de berg te beklimmen. De route die ik ga doen is de Lemosho route (via de Western Breach). De beklimming via deze uitdagende en relatief afgelegen route duurt 7 dagen met 6 overnachtingen op de berg. De Lemosho route wordt ook gezien als de mooiste en meest gevarieerde route vanwege de start in het regenwoud en het oversteken van het spectaculaire Shira-plateau om vervolgens via de zuidzijde de top te beklimmen.

Na aankomst in Tanzania verblijf ik de eerste 2 nachten in Moshi en van daaruit start op 9 februari de beklimming waarbij ik aansluit bij 4 Amerikaanse mannen.

Vervolgens komen we op 15 februari aan het einde van de middag weer terug in Moshi. Van daaruit vertrek ik de volgende ochtend met een shuttlebus naar Nairobi, Kenia, waar het volgende avontuur op mij staat te wachten. De volgende ochtend start namelijk een 23 daagse groepsreis door een aantal nationale parken in Kenia en Tanzania, eindigend met 4 dagen op het paradijselijke eiland Zanzibar.

Groene hooglanden met uitzicht op de Kilimanjaro, zwavelmeren vol flamingo's en uitgestrekte savannes waar het wemelt van de olifanten, giraffen en gnoes. Naast een bezoek aan de beroemde nationale parken als Serengeti en Masai Mara komen we ook in contact met een aantal traditioneel levende volkeren. We reizen rond in een robuuste overlandtruck die volledig is uitgerust met kampeer-en kookspullen. De kampeerplaatsen bevinden zich temidden van de prachtige landschappen. Op het tropische paradijs Zanzibar kan ik alle indrukken laten bezinken en genieten van de stranden en de onderwaterwereld voordat ik 10 maart weer naar huis kom.

Dankjewel voor alle lieve en leuke vakantiewensen. Ik heb er ontzettend veel zin in! Tot over 33 dagen.

X

• 06 Februari 2014 - 11:19

Ad Snoeren:

Enjoy

• 06 Februari 2014 - 13:47

Belinda:

Veel plezier de komende 4 weken.

• 06 Februari 2014 - 13:59

Lianne:

Veel plezier!!!!

• 06 Februari 2014 - 14:31

Bjorn:

Pff wat vet Mandy!

Heel veel plezier, geniet ervan!

• 06 Februari 2014 - 15:31

Annelies De Haan:

Wat spannend allemaal wij wensen jou heel veel plezier geniet er lekker van meid Gr xxxx

• 06 Februari 2014 - 18:22

Dyonne :

Hoi mandy heel veel plezier wel goed uitkijken tot over 4weken Gr dyonne en Mart

• 06 Februari 2014 - 20:30

Ingrid Van Den Berk:

Ha Mandy, geweldige reis. Ontzettend veel plezier en ik ga je zeker volgen. Gr. Ingrid.

• 07 Februari 2014 - 13:30

Catja:

Have fun & enjoy your vacation !!

• 08 Februari 2014 - 09:13

Berry:

Heel veel plezier. Geniet er van. Ben erg benieuwd naar je avonturen. Afrika staat voor ons in 2015 op het lijstje. Greetz xxxx.