1 maand verder - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu 1 maand verder - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu

1 maand verder

Door: mandyvandenheuvel

Blijf op de hoogte en volg Mandy

04 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Heey allemaal allereerst een super gelukkig nieuwjaar gewenst!!!

Hoop dat jullie de kerstdagen en oud & nieuw goed zijn doorgekomen.

Het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb dus ik zal proberen om jullie een beetje bij te praten.

Allereerst waar we geeindigd zijn... De sportschool in Wellington. Uhm naja om een lang verhaal kort te maken zijn we die middag niet meer naar de sportschool geweest, omdat we iets te laat de deur uit waren gegaan en we daarna de sportschool niet meer konden vinden :S. Kutzooi!!!! Van ons goede voornemen om dan 's avonds maar naar de sportschool te gaan is niets meer van terechtgekomen.
We zijn die middag een walkingtrack gaan doen naar een uitkijkpunt op Mt. Victoria met een 360 graden uitzicht over onder andere de stad en de haven. Heel mooi! Vanaf dat punt zagen we in de verte een strandje wat ons doel werd voor die middag. Na een wandeling van 1,5 uur kwamen we uiteindelijk aan bij het strandje en hebben we nog even op het strand gelegen. Het was toen super lekker weer, dus dat was heerlijk!

De volgende dag vroeg op om met de ferry naar het Zuidereiland te gaan naar onze volgende stop in Marahau aan de rand van het Abel Tasman National Park. Een super mooie locatie!
Voordat we bij het hostel aankwamen ben ik eerst nog even uit een vliegtuig gesprongen voor een skydive vanaf 16.000 ft. Wow dat was vet!!!! Echt heel gaaf! Met zijn tienen opgevouwen in een klein vliegtuigje duurde het 15 minuten voordat we op 16.000 ft zaten. Met de zenuwen viel het heel erg mee. Ik had eigenlijk nergens last van totdat de deur van het vliegtuig openging en de eerste solo-skydivers met z'n vieren het vliegtuig uitsprongen en in het niets verdwenen. Daar kwam de spanning licht opzetten, want daarna was ik aan de beurt. Met mijn voeten over de rand van het vliegtuig wachten totdat mijn buddy ons een paar seconden later het vliegtuig uitgooide.
In de eerste paar seconden van de vrije val voelde je de adrenaline flink door je lichaam stromen, maar kort daarna was het zweven door de lucht en alleen nog maar genieten. Na een vrije val van ongeveer 75 seconden ging de parashute uit en had je nog even de tijd om van de omgeving te genieten. Echt te gek!

Onze dagen daarna in het Abel Tasman National Park waren erg relaxed. We hadden enorm geluk met het weer. Het was super lekker weer, terwijl het weer een week eerder erg slecht was en er verschillende overstromingen waren geweest.
De eerste dag hebben we een zeiltocht gedaan langs ontelbare mooie goudgele stranden en eilanden en hebben we op een van de eilanden ook zeehonden gezien.
Toen we terugkwamen van de zeiltocht zagen we tot onze verbazing Tom en Simon, de jongens waar we eerder al in Taupo en in Wellington mee waren opgetrokken, in het hostel. Ze zouden met kerst ook naar het hostel komen, maar waren uiteindelijk een dag eerder dan gepland naar Abel Tasman gekomen.
De tweede dag hebben we samen met Simon en Tom een kayak gehuurd en zijn we gaan kayakken.
De derde dag was het 1e kerstdag en hebben Vivian en ik overdag een wandeling gedaan door het National Park en hebben we 's avonds met Simon, Tom en Sven, een Duitse jongen van de Straybus, voor het kerstdinner een uitgebreide bbq gedaan. Simon en Tom waren 's middags al druk bezig geweest met alle voorbereidingen voor de bbq en Vivian en ik konden na het douchen aanschuiven. Dat vonden wij helemaal niet erg, want na 8 uur gelopen te hebben hadden we niet echt zin meer om nog te koken. Wij hebben daarna 's avonds maar voor het toetje gezorgd :).

Na het National Park zijn we langs de Westkust doorgereden naar Gremouth, waar eigenlijk niks te doen was en vervolgens zijn we de dag daarna verder gegaan naar Franz Josef.
In Franz Josef heb ik samen met het grootste gedeelte van de groep een full day glacier hike gedaan wat heel leuk was. Met stijgijzers onder je schoenen een aantal uur over de gletsjer klimmen. Na de hike kwam ik onverhoopt op straat Simon en Tom weer tegen, die eigenlijk van plan waren om na Abel Tasman eerst richting de Oostkust te rijden. Ze hadden hun plannen plotseling toch gewijzigd. Erg grappig om ze dan daar per toeval weer tegen te komen.

Na twee nachten in Franz Josef zijn Vivian en ik in Wanaka uitgestapt, terwijl de bus verderging naar Queenstown. Wanaka is een super leuk plaatsje tussen de bergen aan een heel groot meer. In Wanaka zijn we 's avonds uitgebreid uiteten geweest in een restaurantje aan het meer en hebben we vervolgens in de lounge boven het restaurant op het balkon gezeten waar we aan de praat raakte met vier stomdronken kiwi's, die ergens in het Zuiden op een boerderij werkten en nu terwijl ze vrij waren even in Wanaka waren. In het begin dachten we echt wat moeten we hier nou mee en ik had echt geen zin in dat gezever, maar daarna hebben we eigenlijk best nog een leuke avond gehad en zijn we nog met twee van hen op stap geweest. En rara wie we in de bar zagen... Simon en Tom, die ook in Wanaka waren gestopt. Weer erg toevallig, want we hadden dit keer niets afgesproken.

De volgende ochtend zijn we met Simon en Tom nog even door het stadje en langs het meer gewandeld en vervolgens zijn we in de bus gestapt richting Queenstown om daar te zijn met oud & nieuw, net als bijna iedereen in Nieuw Zeeland. Wat was het daar druk zeg, echt niet normaal. Overal waar je keek waren mensen en de helft van de mensen die je zag lopen was overdag al dronken.
Wel een super leuke plaats. Je hebt daar echt alles, leuke terrasjes en restaurantjes, winkeltjes, barretjes en clubs, een groot meer, wandelparken, alle activiteiten die je maar kunt bedenken en het ligt in een prachtige omgeving.
De eerste dag in Queenstown (30 december) zagen we Natalie weer, een meisje uit Londen waar we eerder in het Noordereiland al mee waren opgetrokken. Zij verblijft nu bij een vriend van haar in Queenstown en reist vanaf Queenstown met ons mee. Een hele leuke meid. Met haar hebben we samen oud & nieuw gevierd bij iemand thuis, in een huis op een berg met uitzicht over de stad. Erg gezellig!

Wat erg leuk is, is dat we vooral rondom oud & nieuw echt al super veel bekenden zijn tegengekomen in Queenstown. Echt op elk hoekje van de straat kwamen we wel iemand tegen die we kenden van eerder. Vanaf Abel Tasman hebben we in twee verschillende bussen gezeten en dus met twee verschillende groepen gereisd en zij waren met oud & nieuw allemaal in Queenstown. Dat waren er dus wel een aantal. Kei leuk! :)

In Queenstown hebben we twee dagen aan het meer gelegen, zijn we gaan disc golven, hebben we een dikke vette hamburger gegeten bij fergburger, waar je de beste burgers kan krijgen van Nieuw Zeeland, op stap geweest en de pubcrawl meegedaan. Verder zijn we een dag gaan canyoningen, waarbij
je in een wetsuit door een rivier, stroomafwaarts klimt, abseilt, glijdt, van rotsen afspringt en kou lijdt. Het water in de rivier was 6 graden, brrr.
Tenslotte hebben we gisteren ook een erg leuke dag gehad. 's Ochtends zijn we met een gondel naar boven op een berg gegaan en hebben we de skyline luge gedaan. Dat is een soort kartparcour dat is uitgezet en waar je met kleine karretjes zonder motor op zwaartekracht super hard doorheen crosst. Dat was echt achen.
Vervolgens hebben we vanaf daar een pittige walkingtrack van 2,5 uur gedaan naar de top van Ben Lomond (1750 m) waar je super mooi uitzicht had over heel de omgeving. Heel gaaf!

Oh ik was trouwens mijn telefoon nog kwijtgeraakt in de bus naar Wanaka. Ik natuurlijk enorm balen, maar na wat rondbellen had de buschauffeur hem gelukkig teruggevonden en afgegeven bij het hostel in Queenstown waar ik hem later kon ophalen. Pfieuw! :)

Vandaag is onze laatste dag in Queenstown en morgen gaan we naar het Zuiden richting Steward Island en vervolgens na een stop in Te Anau door naar Milford Sound.

Ik zit niet heel vaak op internet, maar ik vind het nog steeds erg leuk om jullie reacties elke keer te lezen! :)

Tot het volgende verhaal.

x

• 04 Januari 2012 - 06:51

Anke Vermeulen:

he columbus,
    om te beginnen een heel gelukkig nieuwjaar en alle goeds en gezondheid.
    leuk met zo vele bekende van je trip oud op nieuw te vieren.hier ga je nog jaren aan terug denken in de trant van ...weet je nog de jaarwisseling 2011-2012..............gezellie
    ik zat alleen moest om half 11 de nachtdienst in kees was met de familie naar de efteling die was open tot 1 uur en van alles te doen en druk ppfffff.
    maar goed uit n vliegtuig springen jou is ook niks te gek war geweldig.
    ik kom net uit de nacht en ga zo mijn tombe in en ja hoor wij hebben vakantie en komen beetje jou richting uit naar noord sulowesi indonesie.
    hopelijk beter weer dan hier tempratuur is daar teminste goed.
    echt koud is t hier niet maar t stormt niet normaal.[nog steeds geen sneeuw of vriezen hier]
    verder is t in wolluk rustig.
    nou avonturier,ik vond t weer leuk je verslag te lezen .GENIET ZE NOG en tot de vlg keer houdoe en de groeten van kees anke xx

• 04 Januari 2012 - 07:10

Mam:

he Mandje het was weer een hele belevenis wat je allemaal gedaan hebt.
    Ondanks dat ik je op skype heb gesproken, vind ik het toch weer leuk om die verhalen te lezen.xxxx

• 04 Januari 2012 - 07:43

Sofie:

Ha lieverd!
    Wat een goede afsluiter van 2011 en een super begin van 2012! Wat heb jij allemaal weer spannende en leuke dingen gedaan zeg!! :) echt heel leuk om te lezen dat je 't zo naar je zin hebt, zoveel doet en mensen ontmoet! Blijf lekker genieten en heel veel plezier nog!! Kus xx

• 04 Januari 2012 - 08:23

EdK:

Hey Mandy,
    Allereerst voor jou de allerbeste wensen voor 2012 !!! Goed en leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt en vanalles beleeft. Ik hoop dat het dit jaar alleen maar mooier wordt voor je. Nog veel plezier daar en geniet ervan !!! Grtz Ed

• 04 Januari 2012 - 09:32

Joyce:

hey nichtje,
    Voor jouw ook de allerbeste wensen voor 2012 met veel lol en uitdagingen.
    Wow wat maak jij toch leuke dingen mee. Veel plezier nog.
    XXX

• 04 Januari 2012 - 11:15

Nick:

Zozo! jij maakt echt heel veel mee daar! Denk dat je geen moment spijt hebt van de reis en dan heb je Australië nog op de planning staan!

Echt leuk om te zien wat je allemaal daar kan doen wat zeker hier in het koude Nederland niet kan!

Nog heel veel plezier en ik ben benieuwd naar het volgende bericht!

xxxxx Nick

• 04 Januari 2012 - 16:44

Linds:

he muts!
    dat was gek toen je 31 december 's middags om 12uur belde om ons gelukkig nieuwjaar te wensen. stond er even niet bij stil. ik vond het leuk dat we je gezien en gesproken hebben via de skype. wel misselijk dat je daar in je bikini zat, maar helaas verschil moet er zijn. hier gaat het ondertussen gewoon door met de regen. ik had je foto's op facebook ook al gezien. echt gaaf joh! wel vieze foto's met die geiten.
    tot de volgende keer!
    dikke kus xxx

• 04 Januari 2012 - 18:34

Edwin:

he mandy ben je de man voor je leven nog niet tegen gekomen daarzo dat ik en nienke straks ook een keer op vakantie kunnen gaan daarzo lijkt ons wel vet ha ha flink verhaal weer maar super vet joh straks in nederland jachtakte halen of niet gr x

• 04 Januari 2012 - 20:35

Hier Oma Weer:

wat een verhaal weer je hebt al heel wat gedaan mandy alleen dat beest was niet erg fris om te zien fijn dat je zo veel mensen leert kennen daar hou je zeker weer vrienden van over want die heb je nog zo weinig ha ha straks nog minder thuis dan je al was nu hier gaat alles zun gangetje kijk uit naar het volgende verhaal groetjes en dikke kus oma

• 05 Januari 2012 - 15:44

Maudi:

Hey mandy! Nog gelukkig nieuwjaar! Zo te horen ben je de feestdagen wel doorgekomen ;) Oh dat is zo leuk he als je willekeurig mensen tegenkomt! hadden wij ook eerste weekend op de tafelberg haha! Skydive klinkt gaaf joh! Heb je de rest van de dag zeker lopen stuiteren van de adrenaline! Nog maar een maand weg en al zoveel gedaan! Over een paar weekjes lekker naar australie, leuk leuk leuk! Ik begin maandag weer op de uni, weer terug in het dagelijks leven! Zal wel wennen zijn.. Geniet er nog maar van want voor je het weet is het voor jou ook zover ;) Have fun!! xx

• 05 Januari 2012 - 15:54

Gerd-jan En Lianne:

he mandy allereerst nog de beste wensen voor 2012 zo te lezen is het voor jouw al goed begonen wel raar denk met de kerst in de zon te staan al veel meegemaakt nog veel plezier en volgend jaar niet de all you need is love bus in de straat he haha hier is hij gelukkig niet geweest haha gr de kuijsjes

• 06 Januari 2012 - 07:44

Tante Carla:

hoi mandy.Allereerst de beste wensen voor 2012.Veel liefde maar dan pas vanaf april.Je moeder zou gek worden als je daar verliefd op iemand zou worden.En ik weet het want ik was daar ook bang voor met onze Mars.Geniet nog lekker daar.Kijk weer uit naar the next story .Groetjes

• 09 Januari 2012 - 17:22

Joyce K:

Hee Meis,

Wow, wat een verhaal weer zeg. Echt gaaf wat je allemaal ziet en doet!! Zou willen dat wat meer op jou leek, haha. Deze held gaat echt niet zomaar drie maanden weg.
    A.s. woensdag hebben we weer een date gepland staan met de meiden. Jammer dat je er niet bij bent, maar we zullen op je proosten hoor, dat je nog hele mooie en gave dingen mag zien en meemaken. De volgende date is helemaal aan jou, kun je lekker al je verhalen in levende lijve vertellen.
    Wacht het volgende verslag weer af!!

Liefs Joyce

• 11 Januari 2012 - 10:19

Tante Leny:

Hallo Mandy,

Nou Mandy, het moet niet gekker worden.
    Wat een super leven zeg.
    Gelijk heb je.
    Lekker genieten en van alles doen waar je zin in heb.
    Ben benieuwd naar je volgend verhaal
    Nog heel heel veel plezier.

Groetjes,
    Tante Leny