Nog 5 weken wachten - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu Nog 5 weken wachten - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu

Nog 5 weken wachten

Door: mandyvandenheuvel

Blijf op de hoogte en volg Mandy

24 Oktober 2011 | Nederland, Waalwijk

Het aftellen is begonnen… Nog vijf weken en dan vertrek ik met mijn backpack voor drie maanden naar Nieuw Zeeland en Australië. De zenuwen beginnen nu langzaam te komen.

Tijdens het weekendje weg naar Londen tussen kerst en oud & nieuw vorig jaar droomde Jill en ik weg bij het idee om een aantal maanden naar het buitenland te gaan. Wat als gekkigheid begon werd al vrij snel een serieuze gedachte. Het idee ontstond om samen zes maanden naar het buitenland te gaan om te reizen en te werken. Mijn voorkeur ging uit om naar Australië te gaan. Aangezien ik toen nog een aantal maanden bezig zou zijn met mijn opleiding en Jill pas in februari 2012 zou afstuderen spraken we af om onze gedachten even te laten voor wat ze waren en er over een jaar op terug te komen. We zouden dan besluiten of we het zouden doorzetten.

Doordat het idee eenmaal geboren was en ik er erg enthousiast over was, kon ik de gedachte om naar Australië te gaan toen ik thuiskwam niet meer loslaten. Ik begon er steeds serieuzer over na te denken. Ondanks ik met Jill had afgesproken om over een jaar te bekijken of we het plan zouden doorzetten, wist ik dat de kans zeer klein was dat het er ook echt van zou komen. In een jaar kan natuurlijk veel gebeuren.

Maar wat nou als Jill niet mee zou gaan? Tja, dat was het volgende vraagstuk waar ik over nadacht. In mijn eentje gaan vond ik eigenlijk niks en als vrouw alleen op reis is toch anders dan wanneer je als man alleen gaat!
Vervolgens sprak ik hier en daar steeds meer mensen die vertelden dat zij alleen op reis waren geweest en dat ze daar de tijd van hun leven hadden gehad. Iedereen die ik sprak die alleen op reis was geweest zei dat alleen reizen veel leuker is dan met zijn tweeën, omdat je dan veel sneller in contact komt met andere mensen en dat je tijdens je reis geen rekening hoeft te houden met iemand anders. Toen ik vervolgens op de verjaardag van Silvy een vriendin van haar sprak die vijf weken alleen naar Vietnam was geweest en vertelde dat dat haar leukste vakantie ooit was, was ik om en besloot ik om mijn plannen door te zetten en in mijn eentje naar Australië te gaan.

In eerste instantie wilde ik zes maanden gaan, omdat ik graag wilde ervaren hoe het leven in Australië is. Ik zou dan hier en daar ook wat willen gaan werken als ik daar was. Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om drie maanden te gaan, omdat dat makkelijker en gunstiger te regelen was op het werk en ik er dan voor mijn gevoel niet heel lang tussenuit zou zijn.

Zo gezegd zo gedaan. Ik ben op internet op zoek gegaan naar een vliegticket, zonder te weten wat mijn plan precies zou zijn. Ik had bedacht om eind 2012 tot en met begin 2013 drie maanden weg te gaan. Familie en vriendinnen begon ik langzaam te vertellen over mijn plannen. Toen ik vervolgens met Inge op het terras zat en zij mij vertelde dat ze in januari 2012 drie maanden met haar vriend op reis zou gaan begon het voor mij ook te kriebelen om al eerder weg te gaan. Ik ben de volgende dag op het werk dus maar meteen gaan informeren wat de mogelijkheden waren om eind 2011 al te gaan. Aangezien ik nog bijna al mijn vakantiedagen voor dit jaar had staan en ik pas eind dit jaar weg wilde heb ik mijn vakantiedagen voor dit jaar en die van volgende jaar aan elkaar kunnen plakken, zodat ik met het inleveren van nog wat overuren nu drie maanden betaald weg kan.

Mijn plan om naar Australië te gaan werd al snel bijgesteld en daar kwam Nieuw Zeeland bij.
Ik had gehoord dat Nieuw Zeeland erg mooi moest zijn en dat Nieuw Zeeland bekend staat als ‘outdoor it is’. Aangezien ik altijd wel op zoek ben naar avontuur en sportieve uitdagingen was de keuze om Nieuw Zeeland op te nemen in mijn reisplan al snel gemaakt. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om eerst twee maanden naar Nieuw Zeeland te gaan, waarbij ik vanaf Auckland zowel het Noorder- als het Zuidereiland bezoek. Vervolgens vlieg ik vanaf Christchurch door naar Australië en reis ik vanaf Sydney langs de Oostkust naar Cairns.

Thuis vonden ze het idee maar niks dat ik in mijn eentje aan de andere kant van de wereld zou zitten. Wat nou als er iets zou gebeuren of ik ziek zou worden? Dan zou ik daar in mijn eentje zitten. Maar ach ik zie het als een groot avontuur en als een ervaring die je misschien maar een keer meemaakt. Natuurlijk vind ik het allemaal erg spannend, maar ik ben ervan overtuigd dat het een tijd gaat worden die ik nooit meer ga vergeten. Het enige waar ik een beetje tegenop zie is de start daar. Als ik met het vliegtuig in Nieuw Zeeland ben geland en dan besef dat ik daar helemaal in mijn eentje aan de andere kant van de wereld sta en dan denk: Ok en nu? Over de rest van de reis maak ik mij niet zo druk. Ik hoop dat ik daar veel andere backpackers ontmoet waar ik stukken mee samen kan reizen.

Ik reserveer vantevoren de eerste twee nachten in Auckland, zodat ik na mij reis van 31,5 uur even rustig kan bijkomen. Voor de rest van de reis leg ik nog niet te veel vast.
De globale planning is om ongeveer drie weken het Noordereiland van Nieuw Zeeland te pakken, dan vijf weken het Zuidereiland en tenslotte vijf weken Australië. 26 januari wil ik graag in Australië zijn, omdat het dan Australia Day is. Dit is een nationale feestdag in Australië. Ik heb net even gegoogled dat met Australia Day gevierd wordt dat in 1788 de Eerste Vloot Sydney bereikte. Onder de Aborigines staat deze dag bekend als invasion day. Alle Australiërs zijn die dag vrij.

  • 10 November 2011 - 09:00

    Sofie:

    Megaaa.. Het begint nu echt te korten he!! Ik kende je voorbereidingsplannen al wel, maar toch erg leuk om zo te lezen! :) ik ga je site zeker in de gaten houden als je helemaal aan de andere kant vd wereld bent! Spannend joh, maar dit gaat zeker fantastisch worden! :) tot vnvd! Xx

  • 20 November 2011 - 21:48

    Silvy:

    Hey meis,
    de zenuwen zullen nu wel echt toeslaan! Vind het echt stoer hoor!! Hopelijk heb je echt the time of your life daar down under! Maar dat komt zeker goed!!

    Tot zaterdag!!
    x Sil

  • 21 November 2011 - 16:04

    Natascha:

    Hey meis, Ik vind het zo super van je dat je gewoon gaat. Ik vond het afgelopen weekend gezellig en ben blij dat ik je nog gezien heb voordat je weggaat. Heel veel plezier daar. Geniet ervan en hou me vooral op de hoogte van alles wat je daar mee maakt ;)!!! Dikke kus Natas

  • 22 November 2011 - 20:08

    Joyce:

    Hey ruige,

    Ik zit net je verslag weer te lezen en denk wow wat een stoer nichtje zeg.
    Cool hoor omdat zo ff te doen.
    Ik wens je namens ons allemaal een hele goede reis en let goed opjezelf.
    Liefs Jeroen,Joyce, Maudy en Senna.

  • 23 November 2011 - 07:35

    Carla:

    Het reizen zit bij de heuveltjes in het bloed[Bij de jonge garde]Mandy geweldig wat je gaat doen.Goede reis en ik ga je zeker volgen via deze site x

  • 25 November 2011 - 12:05

    EdK:

    Hoi Mandy,
    Kei stoer dat je het avontuur alleen aangaat. Ik wil je een goeie reis toewensen en heel veel plezier! Geniet ervan!!!
    Ik zal zo nu en dan eens op je reisblog kijken hoe het je vergaat.
    Tot over 3 maanden. Dan kun je de ontspoorde jeugd in Hilvarenbeek weer aanpakken. Tot die tijd houden wij het wel een beetje in het snottje.

  • 25 November 2011 - 14:29

    Marcel:

    Hee site gevonden.
    Nogmaals veel plezier.
    xx

  • 25 November 2011 - 14:39

    Nino Mureddu:

    Go girl, veel plezier gewenst.

  • 25 November 2011 - 21:50

    Marcel V E:

    He Mandy,

    Goede reis en veel plezier, ik ga het in de gaten houden. En werk gaat gewoon door dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Zal je ook niet doen:-)
    ps heb maar een E achter mijn naam gezet anders krijg ik straks weer praat op het team:-)

  • 26 November 2011 - 11:07

    Miche:

    Hi girl, ik wens je kei veel plezier. Ben benieuwd of je net zo enthousiast bent als wij van NZ. Ga je zeker volgen. Ben zo benieuwd wat je van Abel tasmanpark vindt. Xxx

  • 26 November 2011 - 14:37

    Anke Vermeulen:

    mandy groot gelijk lekker ervaring op doen geweldig nieuw zeeland en australie lekker takke eind weg.
    droom van mijn kiss[ke]
    veel plezier en weet zeker n vlotte meid net als jij komt echt wel veel in contact met andere backpackers.
    heel veel fun en genot aan de andere kant van de wereld bol en ga jou verslagen zeker weten lezen
    pak je koffer knuf op je snuf en tot horens xx

  • 26 November 2011 - 15:13

    Denise Fouchier:

    Mandy,

    Heel veel plezier en geniet ervan!! Super stoer dat je deze stap maakt..! Ik zie de foto's wel...!!!

    Gr Francois en Denise

  • 26 November 2011 - 15:19

    Jill:

    Hi schat! Ben echt mega trots op je!! En heel erg jaloers.. Ga je op de voet volgen en je missen! Vanavond maken we er nog een topavondje van! Dikke kus

  • 26 November 2011 - 15:44

    Maarten:

    Hey fightchick!

    Ook nog even via dit medium veel succes en plezier toegewenst. Enne nog even twee aanraders: Noordereiland, zeilen bij de Bay of Islands. Zuidereiland: Blue pinguïns kijken bij Dunedin

    ps: vergeet niet de sterren te tellen en te genieten.

  • 26 November 2011 - 16:23

    Bert En Ingrid:

    Hoi Mandy.

    Succes komende maanden. Heel veel plezier en geniet ervan. We gaan je volgen via de site.

    Gr Bert en Ingrid

  • 27 November 2011 - 09:06

    Joyce:

    he Mandy,

    Vandaag is DE dag.
    Een hele goede reis en maak er iets van daar.
    Zet um op. Geniet van alles.
    Liefs Joyce

  • 28 November 2011 - 15:16

    Mike En Erica:

    Mandy een hele goede reis, geniet ervan
    We zijn reuze benieuwd naar je reisverslagen.

    Groetjes Fam Bulham

  • 28 November 2011 - 16:28

    Ad Snoeren:

    Hoi mandy,
    Hoop dat je een schitterende reis krijgt.
    Leg alles goed vast. Na deze reis het volgende avontuur misschien. Ben benieuwd naar de reisverslagen en foto's

  • 28 November 2011 - 18:27

    Gerd En Lian :

    nou mandy veel plezier met je reis geniet ervan maar dat zal wel lukken wij gaan onze dochter ophalen voor haar zit het erop .en jij begint aan je grote avontuur!!we zullen je blijven volgen gr de kuijsjes

  • 28 November 2011 - 20:58

    Monique:

    Ha meid! Wat was het een top afscheidsfeestje!!! Nu ben je nog aan het vliegen en hoop dat je de tijd een beetje door komt. Al mensen lastig gevallen met je megafoon ;)?? Een super reis voor jou gewenst!!
    Kus Mo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 51392

Voorgaande reizen:

30 September 2017 - 03 Januari 2018

Australië, Thailand, Laos & Cambodja

23 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis door West Amerika

06 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Kenia, Tanzania & Zanzibar

19 April 2013 - 03 Juni 2013

Indonesie

27 November 2011 - 29 Februari 2012

Nieuw Zeeland & Australië

Landen bezocht: