De laatste dagen op een paradijselijk eiland - Reisverslag uit Pering, Indonesië van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu De laatste dagen op een paradijselijk eiland - Reisverslag uit Pering, Indonesië van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu

De laatste dagen op een paradijselijk eiland

Blijf op de hoogte en volg Mandy

02 Juni 2013 | Indonesië, Pering

Inmiddels is het 2 juni en dat betekent alweer de laatste dag van mijn reis. Om 19.30 uur vlieg ik samen met Vivian terug vanaf Denpasar naar Amsterdam.
Maar voordat dat het geval is zal ik jullie nog snel even een update geven over onze laatste dagen op Gili Air.

Na terugkomst van de Rinjani trekking zijn we om 17.30 uur met de laatste boot vanaf Lombok naar Gili Air gegaan, een van de drie paradijselijke eilanden gelegen bij Lombok. Tijdens de trekking konden we, naarmate we hoger kwamen, de eilanden zien liggen.

Nog geen voet op het eiland gezet en we waren in ons hoofd al helemaal gesetteld. Tja en wat doe je dan he 4 dagen op zo'n eiland met mooie witte stranden omringd door een helder blauwe zee en een boulevard met leuke strandtentjes en ligbedjes aan het strand. Uh nou gewoon zwemmen, snorkelen, duiken, relaxen, lekker eten en drinken. Zo hebben we onze dagen op Gili Air een beetje doorgebracht.

Een Engelse en Australische jongen en een Frans stel waarmee we de trekking hadden gedaan gingen ook naar Gili Air en met hen hebben we de dagen grotendeels opgetrokken.

Een leuke meevaller was dat we eigenlijk dachten dat we maar 3 dagen op het eiland hadden voordat we terug zouden vliegen maar dat bleken er nog 4 te zijn. Heel vervelend! :)

De eerste dag op het eiland hebben we niet veel meer gedaan dan op het strand liggen. Verder hebben Vivian en ik die dag de meest verschrikkelijke massage gehad. We waren tijdens het verkennen van het eiland 's ochtends een vrouw tegengekomen die ons vroeg of we een massage wilden. Daar hadden we wel zin in. Uiteindelijk kwam de vrouw later die dag met een vriendin naar onze bungalow waar we de massage kregen. Nou wat dat voorstelde weet ik niet maar laten we het erop houden dat we vele betere massages hebben gehad tijdens onze reis. Ze waren een stuk goedkoper dan de massagesalon aan het strand, maar het was echt vreselijk. We moesten echt onze lach inhouden tijdens de massage.

De tweede dag hebben we een snorkeltour rond de Gili eilanden gedaan. Het koraal was niet veel bijzonders maar ik heb wel zeker 6 reuze schildpadden gezien. Eindelijk! Dat stond nog steeds op mijn lijstje.
Echt gaaf!
Verder hadden we 's avonds een restaurant aan het strand gevonden vlakbij ons hotel waar je dagverse vis en grote kebab spiesen van de barbecue kon eten. We hebben daar echt super gegeten en het koste er geen drol. Voor €4 had je een grote tonijn steak van zo'n 250-300 gram met verse friet, rijst of gepofte aardappel met groenten. Uiteindelijk werd dat ook ons favoriete restaurant voor zowel lunch als diner.

Dan wakker worden door een eng beest in de kamer.
De derde nacht lagen we te slapen toen ik ineens wakker werd door een raar piepend geluid. Het geluid klonk best wel hard en ik kon niet precies thuisbrengen of het nou een muis, een rat of een vogel was die langs ons bed liep. Het was donker dus ik kon ook niks zien. Vervolgens tikte ik Vivian aan en zij hoorde het ook. Ik geloof dat iedereen in de bungalows om ons heen ons heeft horen gillen. We hebben meteen gecheckt of onze klamboe goed om het bed gesloten zat. We durfden ook niet uit bed te gaan om het licht aan te doen dus uiteindelijk hebben we Ernst, die beneden sliep, gevraagd of hij naar boven kon komen om het licht aan te doen. Vervolgens kwam hij naar boven met een paraplu maar hij kon niks vinden in de kamer.
Uiteindelijk weten we nu dus nog steeds niet wat het was.

Na toch nog een paar uurtjes geslapen te hebben, heb ik in de ochtend gedoken. Wederom zag ik tijdens de duik een enorme reuze schildpad die op 15 meter op de bodem aan het rusten was. Het blijven indrukwekkende beesten!
De rest van de dag hebben we lekker aan het strand gelegen en aan het einde van de middag zijn we een stukje rondom het eiland gelopen om de zonsondergang aan de andere zijde van het eiland te kunnen zien. Door de bewolking was de zonsondergang alleen niet zo bijzonder.
Het eiland is trouwens zo klein dat je in 1,5 uur het eiland kunt rondlopen. Motorvoertuigen hebben ze niet op het eiland. Als je geen zin hebt om te lopen kun je een fiets huren of jezelf per paard en wagen verplaatsen.

De laatste dag dan nog maar een stranddag voordat we de dag erna naar huis zouden gaan.

Zo wil ik mijn laatste reisverslag afsluiten. Ik hoop dat jullie een beetje mee hebben kunnen genieten van mijn vakantie. Ik vond het in ieder geval leuk om jullie berichtjes, whatsappjes en emails te lezen!

Nog even en dan gaan wij naar het vliegveld.

Tot snel xxx

  • 02 Juni 2013 - 09:49

    Jessica:

    Hey meis..

    Wat jammer dat het er alweer op zit! Ongelooflijk hoeveel je gezien en gedaan hebt! Ik hoop dat je een goede terugvlucht hebt.

    Zie je snel weer!

    X

  • 02 Juni 2013 - 13:31

    Margie:

    I loved loved loved reading about your adventures! Thanks for sharing

  • 02 Juni 2013 - 13:33

    Margie:

    ... My parents lived it through you too as I shared it with them too (hope you don't mind). Love you Mandy, Margie & the OXLEY Crew

  • 03 Juni 2013 - 02:14

    Anke Vermeulen:

    He Columbus
    Helaas zit t er weer op
    Ik heb lekker weer voor je besteld als je thuis komt
    Heb weer genoten van je verhalen jammer dat t weer voorbij is
    Fijne vlucht terug en ook wel weer gezellie om thuis te komen
    Groetjes Anke xx

  • 07 Juni 2013 - 10:04

    Berry:

    Het was super leuk om je te volgen op weer een mooie reis. Greetz xxxx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 11 Okt. 2011
Verslag gelezen: 876
Totaal aantal bezoekers 51382

Voorgaande reizen:

30 September 2017 - 03 Januari 2018

Australië, Thailand, Laos & Cambodja

23 Augustus 2015 - 30 September 2015

Rondreis door West Amerika

06 Februari 2014 - 10 Maart 2014

Kenia, Tanzania & Zanzibar

19 April 2013 - 03 Juni 2013

Indonesie

27 November 2011 - 29 Februari 2012

Nieuw Zeeland & Australië

Landen bezocht: