Vegas baby! - Reisverslag uit Kernville, Verenigde Staten van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu Vegas baby! - Reisverslag uit Kernville, Verenigde Staten van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu

Vegas baby!

Blijf op de hoogte en volg Mandy

08 September 2015 | Verenigde Staten, Kernville

Las Vegas

Vanuit Kernville reden we 's ochtends Death Valley National Park in, de warmste plek op aarde.
Van tevoren hadden we nog maar even getankt, want in Death Valley kun je bijna nergens tanken of anders alleen tegen bizar hoge prijzen. Aan het begin van Death Valley zag je vooral kale zandvlakten met in de verte gebergte. Vervolgens reden we slingerend door de bergen heen en zagen we op het display in de auto de temperatuur steeds verder oplopen. Om te voorkomen dat de motor overhit raakte hebben we de airco in de auto uitgezet. Al snel was het niet meer uit te houden in de auto en zweette je je broek uit. Ondanks dat bleef de temperatuur oplopen. Gelukkig kwam Tim er een aantal dagen later achter dat de temperatuur die de display in de auto weergeeft de buitentemperatuur was hahaha. Hebben we voor niets zo zitten zweten. Halverwege Death Valley zijn we even gestopt bij een mini Sahara bestaande uit vloeiend gevormde zandduinen. Wel gaaf om te zien!
Vervolgens was het vanuit het ruige Death Valley nog maar 184 km rechtdoor tot Las Vegas.

Halverwege de middag kwamen we aan in Las Vegas, the city that never sleeps. Vanuit de woestijn van Death Valley rijdt je 2 uur later ineens over drukke vijfbaanswegen met overal afslagen en in de verte de hoge gebouwen van de strip in zicht. Na even zoeken hadden we de juiste afslag gevonden en kwamen we vervolgens terecht op de strip. Vanaf een afstandje leek het nog mee te vallen maar zodra we de strip op reden werden we direct geconfronteerd met de inmens grote hotels en de hele entourage. Wat een overweldigende stad!
Ons hotel zat midden op de strip tussen bekende hotels als Bellagio, Venetian en Ceasars. 's Avonds hebben we eerst een kaartje gehaald voor de show 'O' van Cirque du Soleil voor de volgende avond en op aanraden van een collegaatje die een week eerder in Vegas was geweest zijn we die avond bij de Cheesecake Factory gaan eten. Daar hadden we zo lekker gegeten dat we de drie avonden daarna ook daar zijn gaan eten. Natuurlijk hebben we als toetje de beroemde cheesecake op. Best moeilijk kiezen met zo'n 30 verschillende cheesecakes op de kaart :).
Lopend over de strip vielen we van de ene in de andere verbazing. Bijna alle hotels hebben een eigen winkelcentrum met restaurants, van een snackbar tot hele chique en dure restaurants en elk hotel heeft zijn eigen casino, de een nog groter dan de ander. Echt bizar! Of het nou ochtend, middag of avond is, altijd zijn er mensen aan het gokken en hotels doen er alles aan om gokken aantrekkelijk te maken. Zo kwamen we er bij het kopen van onze tickets voor Cirque du Soleil achter dat we 20% korting kregen met een playcard van het casino in het hotel, die we gratis konden aanschaffen. Datzelfde gold voor korting bij sommige winkels, restaurants en attracties. Echt bizar!
Verder is het ene hotel nog mooier dan het andere. In Venation en Ceasars hebben ze het winkelcentrum zo gemaakt dat het net lijkt alsof je buiten loopt met de plafonds beschilderd als een halfbewolkte lucht. Verder hebben de winkels net echte voorgevels met balkons en zijn er in het winkelcentrum pleinen met restaurantjes. In Venetian kon je je zelfs met een gondol rond laten varen door de kanalen die zowel door als rondom het hotel liepen onder het genot van een serenade door de gondelier. Een stukje verder op de strip zat Paris met zijn eifeltoren en Franse bistro's en New York New York met zijn vrijheidsbeeld en achtbaan die in en rond het hotel loopt. Natuurlijk hebben wij een ritje gedaan in de achtbaan welke niet onder deed aan de Python uit de efteling. Denk je alles al gezien te hebben dan heb je nog de straatartiesten in alle soorten en maten, van de minions en showgirls tot allerlei straatmuziekanten. Daarnaast zie je ook heel veel zwervers overal die met een fooienpotje langs de weg zitten en slapen.

De eerste dag zijn we 's ochtends naar de Statosphere Tower gelopen aan het einde van de strip waar we vanaf de toren een heel gaaf uitzicht hadden op de strip.
Op de toren kon je nog in drie attracties, wat we natuurlijk ook gedaan hebben en met een playcard van het casino scheelde dat voor een dagkaart toch weer 6 dollar per persoon.
De afstand vanaf het hotel naar de toren leek alleen korter dan het was. Ik denk dat het zo'n 45 minuten lopen was, maar met de enorme hitte en bijna nergens schaduw was dat eigenlijk niet te doen. Maarja zo eigenwijs dat we zijn hebben we de terugweg geen taxi gepakt en zijn we toch maar weer teruggelopen. Daarna zijn we maar snel gaan afkoelen in het zwembad bij ons hotel waar een DJ volop muziek stond te draaien en we onze ogen uitgekeken hebben naar alles wat daar voorbij kwam.

Voor die avond hadden we kaartjes voor Cirque du Soleil. Wat een spectaculaire show! We hebben samen nog helemaal in een scheur gelegen om een scene met twee clowns. Heel flauw maar echt hilarisch. De tranen rolde over mijn wangen.

De volgende avond gingen we wat drinken in een bar bij een casino. Omdat je in Vegas overal kunt gokken hebben ze natuurlijk ook in de bar touchscreens waar je digitaal kunt gokken. We dachten laten we ook eens een gokje wagen voor 10 dollar met blackjack. We deden 10 dollar in de automaat maar we snapten alleen niets van alle knopjes op het scherm en toen we per ongeluk wat intoetste omdat dat de enige optie was hadden we per ongeluk 5 dollar gewonnen. Die hebben we maar meteen uit laten betalen omdat we van heel de automaat niets snapte. Naja kunnen we toch zeggen dat we gegokt hebben ;).

Verder is alles in Vegas echt zo over de top en zien en gezien worden. Aan het zwembad werd overdag volop gedronken, gedanst en liep iedereen elkaar op te geilen. Zwemmen kon niet echt, daar was het veel te druk voor. Vooral in het weekend was het net een mierenhoop in het zwembad in verband met Labor weekend. De laatste dag kwamen we erachter dat Labor Day een nationale feestdag is in Amerika, wat elk jaar op de eerste maandag van september gevierd wordt om arbeiders te bedanken voor hun bijdrage aan de economie. Je moet dan rekening houden met grote drukte in nationale parken en grote steden omdat Amerikanen er vaak een weekend op uit trekken. Nou dat hebben we gemerkt!

Ook het stappen ging er iets anders aan toe dan we gewend zijn. Je zag alleen maar meiden in veel te korte jurkjes met hoge hakken, hoog in make up en hun haren in de krul door de casino's lopen onderweg naar de discotheeks die in de hotels zitten. Je kijkt echt je ogen uit. Ook aan neptieten niet te kort. Het leek wel of iedereen hier siliconen tieten heeft. Tim heeft maar kunnen genieten van het uitzicht van alles dat voorbij kwam. Dat ziet hij thuis niet ;).

Gisteren hebben we Vegas achter ons gelaten en zijn we doorgereden naar St. George, een klein plaatsje op weg naar Zion Nationaal Park waar we vandaag zijn gaan hiken. Onderweg naar St. George hebben we eerst nog even achter alle toeristen aangereden naar de Hoover Dam om een paar kiekjes te maken van de enorme stuwdam. Niet heel bijzonder maar we kunnen hem weer afvinken. Meer over Zion N.P. in ons volgende verslag.

• 08 September 2015 - 21:15

Mam:

Was weer een mooi verhaal,
    Ben weer benieuwt naar het volgende

• 09 September 2015 - 20:40

Tante Liesje:

Was weer een mooi verslag Mandy het gaat ondertussen weer goed met Tim hoop ik geniet er nog lekker van Gr tot het volgende verslag