Tropische temperaturen in Northern Territory - Reisverslag uit Katherine, Australië van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu Tropische temperaturen in Northern Territory - Reisverslag uit Katherine, Australië van Mandy Heuvel - WaarBenJij.nu

Tropische temperaturen in Northern Territory

Blijf op de hoogte en volg Mandy

08 Oktober 2017 | Australië, Katherine

Aangezien we hier nauwelijks WiFi hebben heeft het wat langer geduurd, maar hier dan ons eerste reisverslag.

Na een soepele reis kwamen we zondag om 14.45 uur aan in Darwin waar we de eerste twee nachten verbleven in het centrum van de stad. De eerste avond zijn we naar de Mindil Beach Sunset Market gegaan, een gezellige avondmarkt aan Mindil Beach, bestaande uit vele eettentjes, kunst en live muziek. Aangezien we uit verveling in het vliegtuig al meer dan genoeg gegeten hadden, hielden we het die avond maar bij een snack. Vervolgens hebben we met velen anderen de zonsondergang gekeken op het strand en hebben we ons vermaakt met het 'optreden' van een aantal Aboriginals die helemaal opgingen in de instrumentale muziek die gespeeld werd op de markt. Heel bijzonder, die mensen!

De tweede dag zijn we naar Darwin Waterfront gegaan, een recreatiegebied aan zee met onder andere twee aangelegde lagoons, waar we lekker even gezwommen en gerelaxt hebben. In Darwin kun je namelijk niet zwemmen in de zee in verband met de zoutwaterkrokodillen, ook wel Salties genoemd, die daar zitten.
Verder wilden we die middag een Australische SIM-kaart kopen, maar dat was nog een heel gedoe met het activeren van de SIM-kaart. Het is te veel om hier weg te schrijven, maar laten we het erop houden dat je hier niet zo maar een SIM-kaartje koopt, die in je telefoon doet, er te goed op zet en dan kunt gebruiken. Daarnaast is het ook wel handig als je een telefoon meeneemt die simlockvrij is ;).
Uiteindelijk hebben we die middag afgesloten met een duik in het zwembad bij ons hotel en zijn we die avond lekker gaan eten bij een gezellig restaurantje aan Darwin Waterfront.

Genoeg met de luxe en verder met het campingleven. De volgende ochtend hebben we onze camper opgehaald en zijn we na een bezoek aan de supermarkt doorgereden naar Litchfield National Park, waar we die middag nog een leuke wandeling hebben gemaakt bij Wangi Falls en gezwommen hebben in het water onderaan de waterval. Zoals Tim zei de mooiste plek waar hij ooit gezwommen had. Het was heerlijk om even verkoeling te hebben na alle hitte. Het is hier nu het begin van het regenseizoen, wat betekent dat het hier nu enorm warm en super benauwd is en dat er af en toe een bui valt.
Eenmaal gesetteld op de camping zaten we na het eten in onze campingstoelen toen Tim aan mij vroeg: "Vind jij dit nu echt leuk, want dan hebben wij een andere mening van wat leuk is." Hij vond dat koken, afwassen en het kamperen aan zich maar allemaal een gedoe. De eerste nacht in de camper was echt een hel, het was zo ontzettend heet en benauwd dat we amper een oog hebben dichtgedaan. Halverwege de nacht begon het te regenen en ben ik nog naar buiten gerend om de kleding en handdoeken naar binnen te halen. Gelukkig was het 's ochtends droog en is het de rest van de dag droog gebleven.
Na het ontbijt hebben we in de ochtend een kleine wandeling gemaakt bij Tolmer Falls en vervolgens hebben we gezwommen bij Buley Rockhole, een waterval die trapsgewijs steeds uitkomt in een kleine waterpool, of zoals Tim het zegt 'een wildwaterbaan'. We hadden geluk want toen wij er waren was het er erg rustig. We spraken een local, die zei dat het er soms zo druk is dat je bijna niet in het water kunt.
Na Buley Rockhole zijn we een klein stukje doorgereden naar de Florence Falls, een andere waterpool onderaan twee watervallen waar je kon zwemmen. Daar was het een stuk drukker. Je kon wel merken dat de kinderen hier nu schoolvakantie hebben, want er waren veel ouders met kinderen. Echt zo raar om te bedenken dat wij naar een zwembad gaan en dat ze hier 'even' gaan zwemmen bij een waterval in een super mooie omgeving.
Nadat we dusdanig afgekoeld waren dat ik zelfs kippenvel had, zijn we verder gereden naar de Magnetic Termite Mounds, een gebied met enorme termietenheuvels waar we gek werden van de vliegen. Met name Tim was erg blij met zijn vliegennetje dat we op de valreep nog in Darwin gekocht hadden. Je moet je voorstellen dat je op het moment dat je buiten de camper stapt aangevallen wordt door tientallen vliegen die het liefst rond je ogen, je oren en je mond kruipen. Zo'n vliegennetje dat je over je hoofd doet, is dan echt onmisbaar. Die vliegen zitten hier trouwens overal. Of je nu op de camping staat, aan het wandelen bent of aan het zwemmen bent, ze volgen je op de voet. Heel irritant die beesten!
Na de termietenheuvels waren we uitgekeken in Litchfield en kwamen we al vroeg aan op de camping, waar we een lekker baco'tje hebben gedronken en ik tijd had om ons reisverslag te schrijven.

Wederom een verschrikkelijke nacht gehad. Het was echt niet uit te houden in de camper. Uiteindelijk hebben we de achterklep maar open gedaan zodat we in ieder geval iets meer frisse lucht hadden. Dit betekende wel dat we die nacht helemaal zijn lek gestoken door muggen. Daar moest echt iets op verzonnen worden. Op de eerste campsite stonden we langs een stel dat dezelfde camper had als wij en die hadden een klamboe in de camper gehangen zodat ze de achterklep 's nachts open konden laten. Dit leek ons ook wel wat dus dat werd onze missie voor die dag, een klamboe kopen, want nog zo'n nacht ging echt niet meer. Er stond die dag toch een reisdag op de planning, want we zouden naar Kakadu National Park gaan, wat zo'n 4 uur rijden was.
Onderweg naar Kakadu kwamen we bij Humpty Doo gelukkig nog een kleine shoppingcenter tegen met een supermarkt en een winkel waar ze onder andere klamboe's verkochten, yes missie geslaagd! Verder hebben we onderweg een lunchstop gemaakt bij Leaning Tree Lagoon, een meer midden in de natuur. Heel relaxt!

Aangekomen in Kakadu zijn we eerst naar Ubirr gereden, waar we tijdens een korte wandeling rotstekeningen van de Aboriginals hebben gezien en bij een uitzichtpunt een momentje hebben gepakt om te genieten van een super mooi uitzicht over de omgeving. Je kon in de verte zien dat er flinke regenbuien vielen, maar bij ons was het prachtig weer.
Vervolgens zijn we naar de camping gereden waar we die nacht op zich een redelijke nacht hebben gehad. Die klamboe is echt een uitkomst! We hadden er 's ochtends alleen wel weer een aantal muggenbulten bij, doordat de klamboe bij het voeteneind waarschijnlijk een klein beetje had opengestaan 's nachts. Daar moesten we dus nog ff iets op verzinnen, maar het was in ieder geval al fijn dat we de achterklep open konden laten.

Die ochtend zijn we weer vroeg vertrokken voor een ochtendwandeling langs zandstenen rotsformaties en een rivier waar we vanaf een afstand de eerste krokodillen hebben gespot. Super cool! Vervolgens zijn we een klein stukje doorgereden voor nog een kleine wandeling door een stukje tropisch regenwoud waar honderden krijsende flying foxes (vleerhonden) in de bomen hingen. De omgeving deed ons denken aan de tropische tuinen in Center Parks waar vogels en andere dierengeluiden op de achtergrond klinken, alleen nu was het geen bandje die we hoorden ;).
Al vrij vroeg in de middag kwamen we aan bij onze volgende camping, dit keer een vrij luxe camping waar we 's middags lekker even gezwommen hebben in het zwembad bij de camping. Echt afkoelen was het niet, want het water voelde aan als zo'n 30-35 graden.

Vanaf de camping werden we de volgende ochtend om 6.20 uur opgehaald voor een 2 uur durende cruise over de Yellow Water om krokodillen in hun natuurlijke omgeving te zien. Meteen bij de start van de cruise zwom de eerste krokodil al voorbij en gedurende de cruise hebben we er nog veel meer gezien. We zagen zelfs een krokodil die bezig was om een barramundi (grote vissoort) op te eten en vervolgens achtervolgt werd door een andere krokodil die zijn prooi wilde afpakken. Heel gaaf! Verder hebben we onderweg nog 3 wallebies gezien, een waterbuffel, in de verte een groep zwarte varkens en heel veel verschillende vogels.
Vervolgens gingen we naar de Gunlom Fall, die via een onverharde weg bereikbaar was en waar we ook met een 2WD konden komen volgens het visitor center. Nou ik kan je vertellen dat het een spannend ritje was van 37 km over een onverharde en erg hobbelige weg. De rit was het absoluut waard, wat een prachtige plek! Via een steile klim van 1 km over rotsen kwamen we uit bij de top van de waterval, die trapsgewijs uitliep in verschillende waterpooltjes waarin je kon zwemmen. Het onderste waterpooltje was net een infinity pool met uitzicht over de vallei. Echt te gek!
En toen de rit terug. Pfff gelukkig hebben we het gehaald zonder lekke band en zijn we die dag in 2,5 uur doorgereden naar de campsite bij de Edith Falls in Nitmiluk National Park. Een fijne campsite waar bij aankomst 2 wallebies aan het eten waren in het grasveldje naast onze campspot. Een van de wallebies droeg een baby wallebie in zijn buidel, super schattig!

Nog altijd zijn de nachten niet uit te houden, maar we raken er een soort aan gewend en tegen de ochtend is het vaak iets beter qua temperatuur. Afgelopen nacht heeft het wel weer even goed geregend, maar toen het licht werd was de lucht weer opengetrokken en scheen de zon weer.
We zijn hier steeds rond 6.30 uur wakker en 's avonds rond 21.00 uur gaan we slapen. Het wordt rond 19.00 uur donker en het stikt er dan van de muggen dus heel veel kun je dan toch niet doen. Tim heeft de serie Ozark gedownload op de IPad dus soms kijken we nog een aflevering van Ozark voordat we gaan slapen.
's Ochtends om 7.00 uur waren we alweer bezig met de klim naar de Edith Falls, die via een steil klimmetje van 1 km te bereiken waren. Wauw toen we aankwamen waren we zo wat de enigen. Weer een super mooie omgeving waar we in de waterpooltjes onderaan de waterval hebben gezwommen. Heerlijk!
Vervolgens op naar de volgende bestemming, Katherine.

• 08 Oktober 2017 - 06:12

Chanel:

Super! Geniet ervan! Hier is het koud-met-een-dekentje-op-de-bank-weer ;)

• 08 Oktober 2017 - 07:51

Anneloes :

Leuk Tim & Mandy! Geniet ervan! X

• 08 Oktober 2017 - 08:00

Romy:

Wat een mooie ervaringen allemaal al zeg! Leuk!
    Geniet ervan! Xx

• 08 Oktober 2017 - 08:18

Silvy:

Wat gaaf allemaal! Behalve die vliegen en muggen dan haha. Heel plezier nog en geniet ervan.
    Liefs van ons drietjes!

• 08 Oktober 2017 - 09:32

Lindsay:

Wauw wat een avontuur weer! Super om te lezen. Wel verschrikkelijk om zo die nachten door te brengen. (Dat is vooral niet best voor Tim die gebroken nachten)

• 08 Oktober 2017 - 09:34

Nienke :

Weer leuk om te lezen Man!!! Veel plezier nog!! En groetjes aan Tim de campingman

• 08 Oktober 2017 - 09:34

Nienke :

• 08 Oktober 2017 - 10:55

Marijke :

Wat een ervaringen..super leuk om te lezen. Geniet er maar goed van. Probeer ergens een citroen plant of iets dat sterk naar citroen ruikt..het is maar een tip..maar m7ggen haten die geur.

• 09 Oktober 2017 - 14:25

Chantal De Haan:

Leuk weer om te lezen ben weer benieuwd naar het volgende verhaal

• 10 Oktober 2017 - 21:50

Edwin De Haan:

Hè Mandy en Tim super gaaf allemaal joh, en Tim sterkte met het camperen

• 12 Oktober 2017 - 19:37

Ril:

Super gaaf allemaal! Ik wil ook!!

• 16 Oktober 2017 - 19:53

Annelies De Haan:

Was weer een spannend verhaal Mandy en Tim is Tim inmiddels al een beetje gewend aan het kamperen of is het creperen wel leuk nou geniet ervan gr